۲۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد کرمان ایجاد شد

ریگان- مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: این نهاد موفق به ایجاد بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی با اعتباری بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان در استان شده است. به گزارش نذیر کرمان، ناصر عسکری نژاد در همایش زکات شهرستان ریگان گفت: کمیته امداد از نهادهای مولود انقلاب است و این نهاد به عنوان یک […]

ریگان- مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: این نهاد موفق به ایجاد بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی با اعتباری بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان در استان شده است.

به گزارش نذیر کرمان، ناصر عسکری نژاد در همایش زکات شهرستان ریگان گفت: کمیته امداد از نهادهای مولود انقلاب است و این نهاد به عنوان یک دولت کوچک مسئولیت ویژه ای برعهده دارد و در همه عرصه‌ها این توفیق را دارد در خدمت مردم و محرومان باشد.

وی با اشاره به اینکه کار کمیته امداد شناسایی محرومین و قدم برداشتن در جهت حل مشکلات آنها است، افزود: سال گذشته کمیته امداد استان کرمان موفق به ایجاد بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی با اعتباری بیش از ۱,۲۰۰ میلیارد تومان در استان شده است که این اقدام یکی از کارهای بزرگی است که کمیته امداد به دوش گرفت و سال گذشته نیمی از تعهد دولت در بحث اشتغال توسط این نهاد انجام شد.

۲۱۱۳ واحد مسکونی تحویل مددجویان تحت حمایت شد

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان به اقدامات عمرانی انجام شده توسط این نهاد نیز اشاره و بیان کرد: سال گذشته ۲۱۱۳ واحد مسکونی در سطح استان احداث و تحویل مددجویان تحت حمایت شده است.

وی در ادامه از اهدای ۴۶۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند و توزیع شش هزار مورد لوازم ضروری منزل بین مددجویان و محرومان در سال گذشته خبر داد و گفت: هم چنین طی این مدت ۱۶۱ میلیارد تومان وام کارگشایی از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

وی یکی از مقوله‌های کاری مهم این نهاد را بحث توانمندسازی مددجویان با محوریت اشتغال و درآمد ثابت و پایدار دانست و گفت: در این راستا سال گذشته ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به کمیته امداد شهرستان ریگان اختصاص داده شده و از محل پرداخت این تسهیلات ۵۹۱ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده است.

۴۲۰۰ خانوار در شهرستان ریگان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند

عسکری نژاد ادامه داد: در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و محرومان امسال برنامه داریم بیش از ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کمیته امداد شهرستان ریگان اختصاص دهیم.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه ۴۲۰۰ خانوار در شهرستان ریگان تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در شهرستان ریگان وجود دارد آمار بالای مددجویی زیبنده این شهرستان نیست.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان به اهمیت پرداخت زکات در محرومیت زدایی و فقر زدایی اشاره و تصریح کرد: یکی از اقداماتی که کمک می‌کند شاهد این حجم از مددجو نباشیم توجه به فریضه واجب زکات است.

وی ادامه داد: اگر همه ما به فریضه زکات عمل کنیم و زکات مال خود را پرداخت کنیم بدون شک فقری در جامعه وجود نخواهد داشت‌.

عسکری نژاد با تاکید بر اینکه اعتبارات کمیته امداد جوابگوی حجم بالای متقاضیان و مراجعان به این نهاد نیست، افزود: قسمت عمده‌ای از درآمد این نهاد از محل کمک‌های خیرین و پرداخت زکات و صدقات است و در این راستا دست یاری به سمت همه مردم و خیرین دراز می‌کنیم.

بنابراین گزارش، در راستای ترویج فرهنگ زکات، همایش زکات با حضور مدیر کل کمیته امداد استان کرمان، امام جمعه ریگان، مولوی دلشاد امام جمعه اهل تسنن، معاون سیاسی فرمانداری ریگان، جمعی از سران طوایف و کشاورزان و رؤسای ادارات کمیته امداد شرق استان برگزار شد.

در این همایش از تعدادی از روحانیون، مؤدیان، مبلغان و موثرین زکات شهرستان ریگان تجلیل شد.

کد خبر ۵۸۰۰۷۰۸




۲۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد کرمان ایجاد شد

منبع: مــهر
? ۲۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد کرمان ایجاد شد