۱۴ شهید اتباع خارجی انفجار تروریستی کرمان مجوز اقامت داشتند

روح‌الله خضری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: در انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان تعدادی از اتباع و مهاجرین کشور افغانستان به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند. وی با اشاره به اینکه ۱۵ نفر از مجروحان این انفجار تروریستی از اتباع خارجی هستند، گفت: دو نفر از این مصدومان هنوز […]

روح‌الله خضری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: در انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان تعدادی از اتباع و مهاجرین کشور افغانستان به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ نفر از مجروحان این انفجار تروریستی از اتباع خارجی هستند، گفت: دو نفر از این مصدومان هنوز در بیمارستان بستری هستند و وضعیت نامساعدی دارند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین استانداری کرمان با بیان اینکه هر دو نفر این مجروحان در بخش آی سی یو بستری هستند، ادامه داد: یکی از آنها هوشیار است و اما مجروح دیگر ضریب هوشی پایین‌تری دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ نفر از شهدای این انفجار نیز از اتباع خارجی هسستند، بیان کرد: با توجه به مقرراتی که وجود دارد برای آنها تشکیل پرونده انجام شده، اما هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.

خضری‌پور با اشاره به بازدیدی که از خانواده این شهدا انجام شده، گفت: تلاش شده تا مشکلات آنها در حد امکان حل شود؛ این خانواده‌ها خانواده‌های مظلومی هستند و تلاش شد تا زمانی که پرونده آنها تعیین تکلیف می‌شوند حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها لازم از آنها انجام شود، البته برخی از مشکلات آنها به سازمان ملی مهاجرت منعکس شده است.

وی با بیان اینکه این چهارده شهید از ۱۰ خانواده هستند، افزود: برخی از این خانواده‌ها سه شهید و برخی دو شهید داده‌اند و در بازدیدی که از آنها داشتیم دیدیم که تمام این خانواده‌ها دل‌داده سردار سلیمانی و همراه با نظام بودند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین استانداری کرمان با اشاره به اینکه همه ۱۴ شهید اتباع خارجی این انفجار از مهاجرینی بودند که مجوز اقامت داشتند و حتی یک مورد اتباع غیرمجاز هم در بین آنها نبوده است، افزود: مشکل و نگرانی ما در استان و کشور با مهاجران غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه تاکنون وزیر کشور بارها مصاحبه کرده و به ما هم ابلاغ کردند که مهاجرین غیرمجاز باید به کشور خودشان بازگشت داده شوند، گفت: اتباع غیرمجاز مسئله مهمی است که در دستور کار دولت قرار دارد و ساماندهی اتباع در این ارتباط باید انجام شود.

انتهای پیام/۵۱۱/




۱۴ شهید اتباع خارجی انفجار تروریستی کرمان مجوز اقامت داشتند

منبع: تسنــیم
? ۱۴ شهید اتباع خارجی انفجار تروریستی کرمان مجوز اقامت داشتند