۱۲ پرونده قتل عمد در کرمان به صلح و سازش ختم شد

کرمان – فت فتو – معاون قضایی رییس‌کل دادگستری کرمان از برقراری صلح و سازش در ۱۲ فقره پرونده قتل عمد طی ۶ ماهه نخست سال جاری به همت شوراهای حل اختلاف ویژه زندان این استان خبر داد. به گزارش روز سه شنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل کرمان، مهدی […]

کرمان – فت فتو – معاون قضایی رییس‌کل دادگستری کرمان از برقراری صلح و سازش در ۱۲ فقره پرونده قتل عمد طی ۶ ماهه نخست سال جاری به همت شوراهای حل اختلاف ویژه زندان این استان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل کرمان، مهدی تقی‌زاده با اشاره به اینکه عفو و بخشش از بالاترین فضایل اخلاقی است افزود: از ابتدای سال جاری با همت و تلاش شعب زندان شوراهای حل اختلاف این استان، هزار ۴۱۶ فقره پرونده با صلح وسازش مختومه شده است.

وی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف علاوه بر وساطت در امر صلح و سازش در آزادی زندانی های استان کرمان نیز نقش مهمی ایفا کرده اند، اظهار داشت: خوشبختانه طی ۶ ماه گذشته، ۳۰۹ زندانی با مدد و کمک این نهاد، از زندان های کرمان آزاد شده و به جمع خانواده بازگشته اند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری کرمان در خصوص پرونده های قتل که در شوراهای حل اختلاف این استان مورد صلح و سازش قرار گرفته اند، خاطر نشان کرد: از پرونده های قتل که به منظور عفو و گذشت به شعب زندان شورای حل اختلاف استان کرمان ارجاع شده، ۱۲ مورد در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ پس از اخذ رضایت اولیا دم منجر به آزادی زندانی شده است.

وی ادامه داد: میزان پرونده های وارده این شعب در پایان شهریور سال ۱۴۰۱ تعداد ۲ هزار و ۶۱ فقره و میزان پرونده های مختومه این شعب نیزطی بازه زمانی ذکر شده ۲ هزار و ۱۰۹ فقره گزارش شده است.

تقی زاده، فلسفه وجودی شوراهای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش و کم کردن ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری پرونده های وارده شعب شورای حل اختلاف استان ۱۱۰ هزار و ۸۳۵ فقره و پرونده های مختومه نیز ۱۰۹ هزار و ۹۴۸ فقره بوده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان گفت: امسال از ۳۲ حوزه قضایی ۲۱۹ شعب از شوراهای حل اختلاف طی ۲ مرحله بازرسی به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۱۲ شعبه شورای حل اختلاف در کرمان مشغول به فعالیت است افزود: ۱۰۱ شعبه صلحی، ۱۲۷ شعبه رایی، ۸۴ شعبه روستایی و ۴۴ شعبه اجرای احکام در حال رسیدگی به پرونده های شورای حل اختلاف در این استان است.




۱۲ پرونده قتل عمد در کرمان به صلح و سازش ختم شد

منبع: ایرنـا
? ۱۲ پرونده قتل عمد در کرمان به صلح و سازش ختم شد