۱۱ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کرمان راه‌اندازی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان از راه‌اندازی ۱۱ دفتر خدمات الکترونیک قضایی به‌زودی در کرمان خبر داد. به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در همایش مدیران دفاتر خدمات قضایی استان با شورای معاونین دادگستری گفت: در حال حاظر ۵۸ دفتر خدمات قضایی در استان کرمان فعالیت […]

رئیس کل دادگستری استان کرمان از راه‌اندازی ۱۱ دفتر خدمات الکترونیک قضایی به‌زودی در کرمان خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در همایش مدیران دفاتر خدمات قضایی استان با شورای معاونین دادگستری گفت: در حال حاظر ۵۸ دفتر خدمات قضایی در استان کرمان فعالیت می‌کنند که پاسخگوی نیاز مردم نیست.

وی افزود: لذا تدابیری اتخاذ شده است که ۱۱ دفتر دیگر نیز به‌زودی در استان راه‌اندازی شود و جمع دفاتر خدمات قضایی الکترونیک استان به ۶۹ دفتر خواهد رسید.

حجت‌الاسلام حمیدی ادامه داد: تاسیس دفاتر خدمات قضایی الکترونیک در جهت واگذاری کار‌ها به مردم است و از حجم تردد مراجعان به سیستم قضایی کاسته می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: همان‌طوری که دادگاه‌های برخط یا آنلاین در استان کرمان آغاز به کار کرده‌اند هدف دستگاه قضایی استان این است تا مردم در منزل بتوانند دادخواست‌ها یا شکواییه‌های خود را ثبت کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد: اولین گام برای دادرسی الکترونیک تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک بود، هدف عالی قوه قضائیه این است که مردم از منزل خود به درگاه‌های قوه قضائیه دسترسی داشته باشند که فعلاً این امر مقدور نیست.

 رئیس شورای قضایی استان کرمان ارتباط خوب و اخلاقی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیران و کارمندان دفاتر سعه‌صدر و آستانه تحمل خود را بالا ببرند و در برابر مردم با منطق و روی‌خوش برخورد کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه پیشنهاد‌های کاربردی برای رفع چالش‌های موجود میان سیستم قضایی، دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و مطرح و مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.

انتهای خبر/کارگرزاده 




۱۱ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کرمان راه‌اندازی می‌شود

منبع:آرمـان
? ۱۱ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کرمان راه‌اندازی می‌شود