۱۰ هزار نفر در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم در کرمان اسکان داده شدند

استاندار کرمان از راه‌اندازی ۳۰۰ موکب در نقاط مختلف کرمان خبر داد و گفت: در هفته قبل ۱۰ هزار نفر از زائران سالگرد شهادت حاج قاسم در کرمان اسکان داده شدند. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، محمدمهدی فداکار شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری […]

استاندار کرمان از راه‌اندازی ۳۰۰ موکب در نقاط مختلف کرمان خبر داد و گفت: در هفته قبل ۱۰ هزار نفر از زائران سالگرد شهادت حاج قاسم در کرمان اسکان داده شدند.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، محمدمهدی فداکار شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری با شکوه سومین سالگرد مراسم شهادت حاج قاسم، اظهار داشت: امسال نخستین سالی است که بعد از کرونا بدون محدودیت‌ها این مراسم برگزار می‌شود و پیش‌بینی حضور جمعیت زیادی در استان کرمان شده است.

وی با بیان اینکه خود مردم در قالب کمیته مردمی پای کار آمدند و کارهای زیادی توسط آنها برای میزبانی از زائران حاج قاسم سلیمانی انجام شده است، گفت: سپاه ثارالله استان کرمان محور انجام برنامه‌ها است و البته دستگاه‌های دیگر به آنها کمک می‌کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، نظامی و انتظامی همه برای برگزاری مراسم پشتیبانی و کمک می‌کنند، گفت: در حوزه‌های مختلفی باید کار را پیش ببریم و در حوزه امنیتی باید مراقبت شود که در این ایام دچار چالش نشویم که خوشبختانه همه تمهیدات اندیشیده شده و ما‌ه‌ها است که برای این کار با حضور همه دستگاه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث اسکان پیش‌بینی‌های خوبی انجام شده است، بیان کرد: تمام ظرفیت‌های استان برای اسکان زائران پای کار آمده و به غیر از ظرفیت دستگاه‌های اداری، مهمانسراها، تکایا، مساجد و حسینیه‌ها، حدود ۲۰۰ مدرسه نیز آماده شده که در صورت نیاز مدارس بیشتر و حتی سالن‌‌های ورزشی هم وارد چرخه اسکان می‌شود و برای این منظور نرم‌افزار “مرد میدان” نیز آماده شده است.

فداکار با بیان اینکه شهرداری کرمان و دیگر دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های زیرساختی از جمله آب و برق و گاز نیز تلاش زیادی کردند، ادامه داد: اصلاح معابر، آماده‌سازی پارکینگ‌ها، حمل و نقل زائران، تامین روشنایی، گاز و دیگر زیرساخت‌ها از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی لازم برای جمعیت ۱۰۰ هزار نفری در کرمان انجام شده است، گفت: در هفته قبل ۱۰ هزار نفر از زائران سومین سالگرد شهادت حاج قاسم در کرمان اسکان داده شدند.

استاندار کرمان با بیان اینکه عمده برنامه‌های سومین سالگرد شهادت از هشتم تا ۱۸ دی‌ماه در کرمان برگزار می‌شود، افزود: ۳۰۰ موکب در نقاط مختلف از جمله گلزار شهدای کرمان، ورودی‌های استان و ورودی‌های شهر کرمان و در سطح شهر ساماندهی شده است.

وی با اشاره به اینکه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نه فقط به گردن نه فقط مردم کشور ما، شیعیان و مسلمان که به گردن بشریت و تاریخ حق دارد، بیان کرد: تلاش می‌شود در این ایام بهترین خدمات به زائران حاج قاسم داده شود.

انتهای پیام/۵۱۱/




۱۰ هزار نفر در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم در کرمان اسکان داده شدند

منبع: تسنــیم
? ۱۰ هزار نفر در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم در کرمان اسکان داده شدند