گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی در جیرفت به مناسبت دهه فجر

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی با ۴۰ اثر منتخب هنرمندان در زمینه‌های هنری مختلف از امروز ۱۴ بهمن ماه به مدت پنج روز در محل نگارخانه یادمان ولایت شهر جیرفت راه‌اندازی شده است. حجت الاسلام سید احمد حسینی در حاشیه راه‌اندازی نمایشگاه هنرهای تجسمی با تبیین نقش مهم  هنرمندان […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی با ۴۰ اثر منتخب هنرمندان در زمینه‌های هنری مختلف از امروز ۱۴ بهمن ماه به مدت پنج روز در محل نگارخانه یادمان ولایت شهر جیرفت راه‌اندازی شده است.

حجت الاسلام سید احمد حسینی در حاشیه راه‌اندازی نمایشگاه هنرهای تجسمی با تبیین نقش مهم  هنرمندان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: زبان فرهنگ و هنر بهترین و موثرترین ابزار برای بیان واقعیت‌ها محسوب می‌شوند که امروز  در سطح کشور و جهان شاهد درخشش جامعه فرهنگی و هنری هستیم که نوعی ظرفیت موثر و  بی بدیل بشمار می‌آیند. 

وی با اشاره به ذوق هنری جوانان جنوب کرمان  افزود: بیش از ۱۰۰ اثر از  ۲۳  هنرمند به دبیرخانه استانی ارسال شده بود که مورد داوری قرار گرفتند.

حسینی نمایشگاه هنرهای تجسمی را شامل ۴۰ اثر منتخب دانست و اظهار کرد: در ارزیابی آثار ارسالی به دبیرخانه این نمایشگاه آثار ۲۳ نفر از هنرمندان برای داوری به دبیرخانه کشوری ارسال شد و در داوری، آثار ۱۰ نفر از این هنرمندان مورد تائید داوران قرار گرفت و اکنون در این نمایشگاه ۴۰ اثر منتخب از هنرمندان به نمایش گذاشته شده‌ است.

وی با بیان اینکه آثار منتخب در رشته‌های نقاشی، طراحی، خوشنویسی، نقاشی خط و کالیگرافی، طراحی گرافیک(پوستر)، تذهیب، نگارگری ارائه شده، بیان کرد: نمایشگاه تجسم هنر از ۱۴ تا ۱۸ بهمن ماه جاری هر روز صبح‌ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و عصر ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ پذیرای عموم مردم و هنردوستان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از نگاه کارشناسی رهبر معظم انقلاب نسبت به نقش تاثیرگذار هنر یاد کرد و گفت: باید زمینه فعالیت‌های هنری و فرهنگی را بیش از این فراهم کنیم تا ظرفیت‌های مغفول شکوفا شوند. 

بر اساس این خبر، بخش “تجسم هنر” شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، از جمله بخش‌های مهم جشنواره است که مبتنی بر رویکرد ملی بر نمایش تازه‌ترین دستاوردهای هنری هنرمندان تجسمی استان‌های سراسر کشور تأکید دارد و در این بخش که امسال با مشارکت استان‌ها همراه شده، نمایشگاه‌هایی از آثار هنرمندان ساکن هر استان برپا می‌شود.

انتهای پیام




گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی در جیرفت به مناسبت دهه فجر

منبع: ایـسنا
? گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی در جیرفت به مناسبت دهه فجر