گزارش میدانی فارس از بازار لوازم‌التحریر در کرمان

به گفته مدیر یکی از فروشگاه‌های لوازم‌التحریر کرمان قیمت لوازم‌التحریر مورد نیاز دانش‌آموران مدرسه‌ای بین ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است. نذیر کرمان- کرمان؛ آمنه شهریارپناه: چشم به هم زدیم و تابستان گذشت، از همین فردا پس‌فردا خیابان‌ها و کوچه پس‌کوچه‌های شهر و روستا رنگ و بوی شادی به خود می‌گیرد و تا […]


به گفته مدیر یکی از فروشگاه‌های لوازم‌التحریر کرمان قیمت لوازم‌التحریر مورد نیاز دانش‌آموران مدرسه‌ای بین ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است.

نذیر کرمان- کرمان؛ آمنه شهریارپناه: چشم به هم زدیم و تابستان گذشت، از همین فردا پس‌فردا خیابان‌ها و کوچه پس‌کوچه‌های شهر و روستا رنگ و بوی شادی به خود می‌گیرد و تا چشم کار می‌کند شور و هیجان بچه‌های مدرسه‌ای است.

فصل مدرسه برای کسانی که فرزند مدرسه‌ای ندارند قشنگ و رنگارنگ است، غوغای مهر آوای دلنشینی دارد، اصلا بوی زندگی می‌دهد.

اما این روزها و تکاپوی مهر هر چقدر برای ما زیبا و شیرین است، برای والدین غم و شادی را در هم آمیخته، از طرفی بچه‌ها کلاس بالاتری می‌روند و قند در دل پدر و مادرها آب می‌شود و از طرفی هم تامین هزینه‌های مدرسه غم سنگینی روی قلبشان گذاشته است.

این موضوع زمانی جدی‌تر می‌شود که خانواده‌ای چند فرزند مدرسه‌ای دارد، امروز به یکی از مراکز خرید لوازم‌التحریر رفتم که به ارزان فروشی و قیمت مناسب در کرمان شهرت دارد اما باز هم چهره‌ها درهم فرو رفته بود.

خانم رنجبر دخترک ۸ ساله‌ای دارد، او حدود ۷۰۰ هزار تومان فقط برای رفع نیاز هفته‌های اول مدرسه فرزندش کارت کشید، به سراغش رفتم و از اوضاع و احوال لوازم‌التحریر پرسیدم، او هم جواب داد: خیلی از موارد را فاکتور گرفتم، برخی را هم اینجا نداشت و باید از جای دیگر تامین کنم، بسته لوازم‌التحریر حداقلی گرفتم، اگر نیاز شد، دوباره می‌خرم.

خانم دیگری هم برای دختر کلاس نهمی خود، چند قلم لوازم‌التحریر خریده بود که حدود ۴۰۰ هزار تومان قیمت داشت.

مادر یکی دیگر از دانش‌آموزان کرمانی نیز تا متوجه شد خبرنگارم به سمتم آمد و گفت: در خبرگزاری‌ات بنویس گرانی است، از پس هزینه‌های مدرسه بر نمی‌آییم!

او ادامه داد: دخترم پدر ندارد، هنوز هم به سنی نرسیده که متوجه باشد نداشتن یعنی چه! از طرفی هم دوست ندارم جلوی همکلاسی‌هایش خجالت بکشد، امروز آمدم و از ارزانترین مارک لوازم‌التحریر برایش حداقلی‌ها را خرید کردم، بیا ببین چقدر می‌شود.

با او به صندوق تسویه حساب رفتم و حدود ۷۵۰ هزار تومان کارت کشید، برگشت بدون هیچ کلمه‌ای خیره‌ام شد و من هم سرم را پایین انداختم.

 لوازم التحریر در کرمان چند؟

به سراغ مدیر فروشگاه رفتم و قیمت پایین‌ترین و بالاترین بسته کامل لوازم‌التحریری که یک دانش‌آموز نیاز دارد را پرسیم که آقای فروشنده گفت: از ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان می‌شود.

به گزارش فارس: ای کاش مسؤولان استان، مرکزی را راه‌اندازی می‌کردند تا مردم بتوانند با قیمت مناسب‌تر برای دانش‌آموزان خود خرید کنند، در این میان اما قدر می‌دانیم وجود کسانی را که جهادی‌اند، در این حوزه فعال شده تا کودکی بدون لوازم‌التحریر به مدرسه نرود، خیران حوزه لوازم‌التحریر و خانواده‌هایی که نوع‌دوست هستند، مایه دلگرمی‌اند، به وجودشان افتخار می‌کنیم.





گزارش میدانی فارس از بازار لوازم‌التحریر در کرمان

منبع: فــارس
? گزارش میدانی فارس از بازار لوازم‌التحریر در کرمان