کمبود ۱۰ هزار مگاوات برق در تابستان امسال

فت فتو ـ گروه اقتصاد:مدیرعامل سازمان انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر و بهره‌‌‌وری انرژی برق (ساتبا) گفت:«هر چند وزارت نیرو نسبت به سال گذشته برای عبور از پیک برق برنامه‌‌‌ریزی کرده و قرار است ۵ هزار مگاوات برق به ظرفیت تولید کشور اضافه شود،ولی پیش‌بینی می‌شود امسال در پیک مصرف حدود ۱۰‌هزار مگاوات کمبود برق داشته باشیم».  محمود […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد:مدیرعامل سازمان انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر و بهره‌‌‌وری انرژی برق (ساتبا) گفت:«هر چند وزارت نیرو نسبت به سال گذشته برای عبور از پیک برق برنامه‌‌‌ریزی کرده و قرار است ۵ هزار مگاوات برق به ظرفیت تولید کشور اضافه شود،ولی پیش‌بینی می‌شود امسال در پیک مصرف حدود ۱۰‌هزار مگاوات کمبود برق داشته باشیم».

 محمود کمانی افزود:«با وجود اینکه ۱۲‌هزار مگاوات نیروگاه‌‌‌های برق‌‌‌آبی در کشور فعال است،اما به دلیل کاهش نزولات جوی امکان استفاده از توان این نیروگاه‌‌‌ها در تمام ایام سال نیست. از همین رو امسال وزارت نیرو تدبیری اندیشیده که برمبنای آن بتوان حداکثر استفاده از نیروگاه‌‌‌های برق‌‌‌آبی را در دوره پیک تابستان داشت».

وی همچنین اظهار کرد:«در حال حاضر فقط یک‌درصد برق موردنیاز کشور از نیروگاه‌‌‌های خورشیدی تامین می‌شود که رقم کمی است. امیدواریم با احداث نیروگاه‌‌‌های تجدیدپذیر و تولید ۱۰‌هزار مگاوات برق طی چهار سال سهم تجدیدپذیرها در تامین انرژی کشور به ۱۰‌درصد افزایش یابد».

به گزارش فت فتو به نقل از ایسنا سراسری،وی یکم خردادماه بیان کرد:«پیش‌بینی می‌شود حدود ۶۰۰مگاوات برق موردنیاز کشور از طریق واردات تامین شود».

وی در ادامه،با بیان اینکه نیروگاه‌‌‌های انشعابی در سطح کشور از اهمیت ویژه‌‌‌ای برخوردارند،گفت:«مشکلاتی که نیروگاه‌‌‌ها با سوخت فسیلی دارد،نیروگاه‌‌‌های فعال با انرژی‌‌‌های خورشیدی ندارد».

وی با اشاره به اینکه مشکل تامین سوخت،آلودگی و مصرف آب از مشکلات نیروگاه‌‌‌های فسیلی است،به برنامه‌‌‌ دولت برای توسعه نیروگاه‌‌‌های خورشیدی پرداخت و افزود:«طی چهار سال دولت سیزدهم برنامه توسعه ۱۰‌هزار مگاواتی نیروگاه‌‌‌های انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر را در دستور کار داریم».

 معاون وزیر نیرو اضافه کرد:«با توجه به مجوزی که شورای اقتصاد صادر کرده،امسال سرمایه‌گذاری برای راه‌‌‌اندازی ۴هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی به مناقصه گذاشته شده است و تاکنون مرحلۀ اول مناقصه انجام شده است که پس از ارزیابی شرکت‌ها با آن‌ها قرارداد منعقد شده و به‌تدریج کار احداث نیروگاه‌‌‌ها شروع می‌شود».

 کمانی همچنین در خصوص توسعه شهرک‌‌‌های خورشیدی گفت:«براساس تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌ای که با مجموعه سازمان شهرک‌‌‌های صنعتی به امضا رسیده است،ضمن اینکه داخل شهرک‌‌‌ها فضاهایی برای این منظور اختصاص خواهد یافت،شهرک‌‌‌های جدیدی نیز برای احداث نیروگاه‌‌‌های خورشیدی راه‌‌‌اندازی می‌شود». / الف

 




کمبود ۱۰ هزار مگاوات برق در تابستان امسال

منبع:خبر کرمان
?

کمبود ۱۰ هزار مگاوات برق در تابستان امسال

:اخبار استان کرمان – اقتصادی