کمبود شدید گرو‌ه های خونی A+و o در استان کرمان

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: استان به شدت در گروه‌های خونی A+و o با کمبود ذخایر خونی رو به رو است. شکوهی، مدیر کل انتفال خون استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های فت فتو از کرمان، با اعلام اینکه وضعیت ذخایر خونی استان رو به کاهش است گفت: به دو دلیل یکی […]

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: استان به شدت در گروه‌های خونی A+و o با کمبود ذخایر خونی رو به رو است.

شکوهی، مدیر کل انتفال خون استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های فت فتو از کرمان، با اعلام اینکه وضعیت ذخایر خونی استان رو به کاهش است گفت: به دو دلیل یکی اینکه فصل برداشت محصول پسته در شهر‌های سیرجان و رفسنجان باعث کاهش تعداد مراجعه کنندگان اهدای خون شده است و یکی دیگر به دلیل واکسیناسیون کرونا به خصوص واکسن استرازنکا که دوهفته باید صبر کنند باعث کاهش اهدای خون شده است.

او افزود: استان کرمان  در گروه‌های خونی A+و o با کمبود شدید رو به رو است و امیدواریم هم استانی هم با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی با نذر خون ما در این شرایط یاری کنند.

جمالی زاده رییس هیئت پزشکی ورزشی استان کرمان با اشاره به اینکه امروز همزمان با سراسر کشور ورزشکاران استان کرمان هم  به کمک آمده اند تا با اهدای خونشان کمکی به بیماران کنند گفت: این برنامه با همراهی بسیج ورزشکاران و اداره کل ورزش و جوانان صورت گرفته است.

او افزود:در حال حاضر۳۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان کرمان حضور دارند.

انتهای پیام/ی




کمبود شدید گرو‌ه های خونی A+و o در استان کرمان

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? کمبود شدید گرو‌ه های خونی A+و o در استان کرمان