کمبود در ناوگان مسافربری کشور داریم

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در ناوگان مسافربری کمبود داریم و در تلاش هستیم با ارائه تسهیلات در زمینه نوسازی ناوگان مسافری هم طی امسال و سال آینده انجام دهیم. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، خداداد مقبلی پیش از ظهر امروز ۲۸ […]


معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در ناوگان مسافربری کمبود داریم و در تلاش هستیم با ارائه تسهیلات در زمینه نوسازی ناوگان مسافری هم طی امسال و سال آینده انجام دهیم.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، خداداد مقبلی پیش از ظهر امروز ۲۸ آذرماه‌ در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و روز راهداری اظهار داشت: حمل و نقل در اقتصاد کشور نقش دارد و حمل و نقل را موتور محرکه اقتصاد کشور تلقی می‌کنند.

وی بیان داشت: کرمان بهشت معادن است و بخش کشاورزی فعالی دارد و  نقش حمل و نقل در تولید و توزیع غیرقابل انکار است.

مقبلی افزود‌: ۹ درصد ارزش تولید ناخالص کشور مربوط به حمل و نقل است که ۹۰ تا ۹۴ درصد آن مربوط به حمل و نقل مسافری‌ست.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: ارزش اقتصادی راه‌های کشور حدود ۳ هزار و  ۵۰۰ همت است که راهداران وظیفه نگهداری از این سرمایه ملی را به‌صورت ۲۴ ساعته برعهده دارند.

مقبلی اضافه کرد: استان کرمان جایگاه دوم از لحاظ طول راه‌ها در کشور را دارد و در حوزه راه‌های روستایی جزو ۷ استان کم برخوردار است و برای جبران این عقب‌افتادگی اما اعتبارات خوبی در سال ۱۴۰۰ به استان کرمان داده شد و پروژه هایی در حوزه راه‌های روستایی و فرعی انجام شد و ضریب برخورداری از حدود ۷۴ به ۷۷ رسیده است، اما همچنان از متوسط کشور پایین‌تر است.

وی عنوان کرد: پلیس باید بارهای عبوری از معادن را کنترل کند تا بار سنگین و غیراستاندارد از راه‌های استان عبور نکند و سبب اضمحلال زودرس راه‌ها نشوند.

مقبلی همچنین  تصادفات درون و برون شهری را یکی از بحران‌های امروز کشور دانست و تصریح کرد: با وجود اقدامات زیادی که در حوزه توسعه و اصلاح نقاط حادثه‌خیز راه‌های کشور انجام دادیم، اما آمار تصادفات کاهش پیدا نکرد و از ۱۶ هزار مورد در سال‌های قبل به ۲۰ هزار مورد افزایش یافته است و طبق بررسی‌های انجام شده تنها اقدامات فیزیکی کافی نیست و باید یک بسته فرهنگی هم توسط نهادهای فرهنگی انجام شود. 

وی بیان کرد: حدود ۴۲۰ هزار دستگاه ناوگان باری و ۷۲ هزار ناوگان مسافربری در کشور داریم و از دو سال گذشته حدود ۲۶ هزار دستگاه جدید به ناوگان باری اضافه شده است.

مقبلی اظهار داشت: در ناوگان مسافربری کمبود داریم و در تلاش هستیم با ارائه تسهیلات در زمینه نوسازی ناوگان مسافری هم طی امسال و سال آینده انجام  دهیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





کمبود در ناوگان مسافربری کشور داریم

منبع: فــارس
? کمبود در ناوگان مسافربری کشور داریم