کلینیک حقوق شهروندی کانون وکلا در کرمان افتتاح شد

کرمان – فت فتو – کلینیک حقوق شهروندی کرمان روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر دادگستری و مسئولان محلی در محل کانون وکلای دادگستری این استان طی مراسمی افتتاح شد. به گزارش فت فتو، رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان در این مراسم درباره کارکرد این کلینیک توضیح داد: کلینیک حقوق شهروندی شامل بخش های مختلفی است […]

کرمان – فت فتو – کلینیک حقوق شهروندی کرمان روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر دادگستری و مسئولان محلی در محل کانون وکلای دادگستری این استان طی مراسمی افتتاح شد.

به گزارش فت فتو، رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان در این مراسم درباره کارکرد این کلینیک توضیح داد: کلینیک حقوق شهروندی شامل بخش های مختلفی است که در امور مربوط به بانوان، کودکان، محیط زیست، نهادهای اجتماعی و غیره خدمات می دهد.

علی خواجویی راد افزود: فعالیت های کلینیک حقوق شهروندی با هدف ارتقای آموزش عمومی ارائه می شود تا آموزش حقوقی مردم در جامعه افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: آموزش های مختلف حقوق شهروندی برای گروه های کودک، بانوان و سایر اقشار کلینیک حقوق شهروندی برگزار می شود تا گروه های مختلف جامعه به حقوق قانونی خود واقف شوند.

خواجویی راد اظهارداشت: همچنین تصمیم داریم کلینیک حقوق شهروندی در بخش های دیگر به عنوان یک قرارگاه عملیاتی در هر زمان که جامعه نیاز به ورود به مبحثی دارد آمادگی ورود و دفاع از آن موضوع داشته باشد.

سید مهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز در این مراسم گفت: با همگرایی دستگاه های مرتبط در موضوعات کودک آزاری، همسرآزاری، حاشیه نشینی، توانمندسازی جوامع روستایی و غیره در تعامل با دفاتر تسهیلگری و سازمان های مردم نهاد فعالیت داریم.

وی بیان کرد: موضوع کودکان، نوجوانان، زنان و آموزش های موردنیاز در حقوق شهروندی را در برنامه ها به صورت ویژه دنبال و در این زمینه از ظرفیت مصلحین نیز استفاده می کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تاکید کرد:: در استان پنج هزار نفر به عنوان مصلحین آموزش دیده اند که در جنوب و شرق استان خیلی موثر بوده اند و بسیاری از پرونده ها منجر به سازش شده و به کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی کمک خوبی کرده است.

وی گفت: اورژانس قضایی را در استان کرمان راه اندازی کردیم که از ابتکارهای استان بود و در پرونده هایی که ماهیت اجتماعی دارد، از ورود پرونده به دستگاه قضایی جلوگیری می کند.




کلینیک حقوق شهروندی کانون وکلا در کرمان افتتاح شد

منبع:ایرنـا
? کلینیک حقوق شهروندی کانون وکلا در کرمان افتتاح شد