کلاهبرداری سایبری با ترفند اجاره منزل

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری درج آگهی دروغین ‏اجاره منزل مسکونی در سایت “دیوار” ‎خبر داد. ‏ سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: درپی شکایت فردی مبنی بر مشاهده آگهی اجاره منزل مسکونی در ‏سایت دیوار و کلاهبرداری از وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان ‏پلیس فتا استان قرار […]

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری درج آگهی دروغین ‏اجاره منزل مسکونی در سایت “دیوار” ‎خبر داد. ‏

سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: درپی شکایت فردی مبنی بر مشاهده آگهی اجاره منزل مسکونی در ‏سایت دیوار و کلاهبرداری از وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان ‏پلیس فتا استان قرار گرفت. ‏

او می‌گوید: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که فرد کلاهبردار با درج آگهی دروغین اجاره منزل مسکونی و کسب اعتماد شاکی اقدام به اخذ بیعانه به مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال از وی ‏کرده و پس از آن دیگر جوابگوی تماس‌های او نبوده است.

‏این مقام مسئول گفت: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های صورت گرفته و تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با شگرد‌های پلیسی موفق شدند، متهم را شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضایی، وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

‏به گفته سرهنگ رضایی شهروندان تا زمان رؤیت و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی نباید هیچ مبلغی را واریز کنند و فریب آگهی‌های وسوسه انگیز فضای مجازی را نخورید و در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی داشته باشید.

رئیس پلیس فتا استان در پایان گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه، آن را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در بخش گزارشات مردمی گزارش کنند.

فت فتو کرمان کرمان




کلاهبرداری سایبری با ترفند اجاره منزل

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? کلاهبرداری سایبری با ترفند اجاره منزل