کشف و پرورش استعداد در سایه حمایت اثرگذار می‌شود

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان بر حمایت از کشف و پرورش استعدادها در نهایت اثرگذاری و نقش‌آفرینی نخبگان در سطح جامعه و حل نظام مسائل استان تأکید کرد. قاسم سرگزی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان در خصوص فعالیت بنیاد نخبگان در استان کرمان گفت: این مجموعه مأموریت‌های خود را در […]

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان بر حمایت از کشف و پرورش استعدادها در نهایت اثرگذاری و نقش‌آفرینی نخبگان در سطح جامعه و حل نظام مسائل استان تأکید کرد.

قاسم سرگزی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان در خصوص فعالیت بنیاد نخبگان در استان کرمان گفت: این مجموعه مأموریت‌های خود را در قالب «سند راهبردی کشور در امور نخبگان» تعریف کرده است که ایستگاه‌های مسیر نخبگی را شناسایی و با کمک نهادهای مرتبط برای پشتیبانی از مشمولان هر ایستگاه برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی ما شناسایی «اجتماعات نخبگانی» از طریق رصد رفتار و فعالیت‌های نخبگانی در تمامی حوزه‌های علم، فناوری، فرهنگ، نوآوری، قرآن، هنر، ادب و… و همچنین توسعه فعالیت‌های نخبگانی آنان با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای اثرگذاری مناسب آنان در جامعه تخصصی خود است.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان ادامه داد: این نهاد برای طیّ مسیر نخبگی، ایستگاه‌هایی را طراحی و به‌منظور تشویق و ترغیب صاحبان استعدادهای برتر و رسیدن به مرحله اثرگذاری، در هر یک از این نقاط تسهیلاتی را برای مشمولان در نظر گرفته است که هر فرد بر‌اساس فعالیت‌های نخبگانی‌اش و جایگاهی ‌که در آن قرار دارد، امکان بهره‌مندی از تسهیلات مطابق ضوابط بنیاد را خواهد داشت.

سرگزی اذعان کرد: ما فرایند شناسایی نخبگان را از دوران آموزش ابتدایی تا دوران سرآمدی طراحی کرده و توانمندسازی و توسعه فعالیت‌های اجتماعات نخبگانی در حوزه‌های مختلف را در قالب ضوابط و مقررات مصوّب اجرایی کرده است و از هر طرح و ایده حمایت می‌کند

وی اذعان کرد: نخبه‌شناسی، نخبه‌گزینی، نخبه‌پروری و نخبه گماری از سیاست‌های اصلی این نهاده است که برای هر کدام مسیری اعم از پرداخت تسهیلات و تکریم این قشر و الگوسازی از آنان در جامعه طراحی شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان به انواع طرح‌های حمایتی این نهاد پرداخت و گفت: بنیاد برای تمامی افراد صاحب‌ ایده برنامه حمایتی دارد، طرح اجتماع دانش‌آموزان مستعد که در قالب سه عرصه حمایتی مانند؛طرح شهاب، طرح ایران‌گشت و طرح شناسایی و همکاری با کانون‌های تربیت مستعدان و آینده‌سازان است

سرگزی ادامه داد: دومین بسته حمایتی به دانش‌جویان و طلاب تعلق دارد که در قالب چهار طرح، شهید وزوایی، احمدی روشن، شهید بابایی و پشتیبانی از پایان‌نامه‌های دانشجویی و طلاب است

وی اذعان کرد: سومین عرصه حمایتی بنیاد به اجتماع دانش‌آموختگان برتر تعلق دارد که در هفت طرح شهید صیاد شیراری، شهید احدی، شهید چمران، شهید رهنمون، شهید طهرانی‌مقدم، شهید رضوی، شهید شهریاری و طرح مرحوم کاظم آشتیانی تعلق دارد.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان در ادامه به حمایت از مخترعان و نوآوران برگزیده اشاره کرد و گفت: طرح شیهد فخری‌زاده و توسعه رویدادهای نخبگانی مختص این قشر بوده و حمایت‌های خوبی هم از نخبگان دراین عرصه شده است.

سرگزی اذعان کرد: برای حمایت از اجتماع حوزه‌های تخصصی نیز چندین طرح عنوان و برنامه‌ریزی شده است که شامل توسعه فعالیت‌های برگزیدگان عرصه‌های هنری، ادبی، قرآنی و صنعتی است که طرح بورسیه صنعت در استان کرمان نیز در حال اجراست.

وی در پایان بر حمایت از کشف و پرورش استعدادها در نهایت اثرگذاری و نقش‌آفرینی نخبگان در سطح جامعه و حل نظام مسائل استان تأکید و خاطر نشان کرد: همه کسانی که در عرصه نخبگانی صاحب ایده و سبکی هستند می‌توانند از طریق https://sina.bmn.ir/  از طرح‌های حمایتی در سطح کشور استفاده کنند.

انتهای خبر/ طهماسبی




کشف و پرورش استعداد در سایه حمایت اثرگذار می‌شود

منبع:آرمـان
? کشف و پرورش استعداد در سایه حمایت اثرگذار می‌شود