کرمان چهار نقشه ویژه در حوزه پدافند غیرعامل دارد

کرمان – فت فتو – دبیر پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کرمان تنها استانی است که چهار نقشه ویژه در حوزه پدافند غیرعامل از جمله تهدیدات بیولوژیکی، تهدیدات پرتویی، تهدیدات ثانویی شیمیایی تهیه کرده است. به گزارش فت فتو، سید محمد صابری عصر دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه ها و دستاوردهای حوزه […]

کرمان – فت فتو – دبیر پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کرمان تنها استانی است که چهار نقشه ویژه در حوزه پدافند غیرعامل از جمله تهدیدات بیولوژیکی، تهدیدات پرتویی، تهدیدات ثانویی شیمیایی تهیه کرده است.

به گزارش فت فتو، سید محمد صابری عصر دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه ها و دستاوردهای حوزه سلامت استان کرمان در پدافند غیرعامل افزود: استان کرمان برش های شهرستانی نقشه های ویژه پدافند غیرعامل نیز را تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت باید همواره در آماده باش قرار داشته باشد اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی کرمان، بیماری وبا سلامت این استان را تهدید می کند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی کرمان ادامه داد: ممکن است برخی از بیماری هایی که در گذشته ریشه کن شده اند دوباره شیوع پیدا کنند.

وی اظهار داشت: تهدیدات شهرها در زمینه حوادث شیمیایی، میکروبی، پرتویی یا رادیواکتیو شناسایی کرده و نقشه پهنه های پرخطر در بخش حوادث آماده، نقاط پرخطر شناسایی و هشدارهای لازم به صنایع، کارخانه ها، آزمایشگاه ها، ادارات داده شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه دارو مشکل حادی در استان کرمان وجود ندارد، گفت: حدود ۷۱ هزار نفر از زمان شیوع کرونا در بیمارستان های این استان بستری شده اند که در کنار این آمار سایر بیماران نیز در بیمارستان بستری شده اند.

صابری گفت: چهار بیمارستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان آمادگی پذیرش بیماران پروتویی و شیمیایی را دارند.

ویتاکید کرد: اتاق آلودگی زدایی در برخی از بیمارستان های کرمان تعریف شده و فضاهای جایگزین و افزایش ظرفیت نیز برای مواقع اضطراری در بیمارستان ها درنظر گرفته شده تا در صورت مواجهه با حوادث بتوانیم از آن فضاها استفاده کرد.




کرمان چهار نقشه ویژه در حوزه پدافند غیرعامل دارد

منبع: ایرنـا
? کرمان چهار نقشه ویژه در حوزه پدافند غیرعامل دارد