کرمان پایتخت گردشگری D8 می‌شود

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به استقبال دبیرکل گروه دی ۸ (D۸) از پیشنهاد انتخاب کرمان به عنوان پایتخت گردشگری D۸ گفت: بعد از ارسال طرح و برنامه پیشنهادی کرمان از طریق وزارت امور خارجه، به D۸، بررسی‌های لازم انجام و سپس رسماً به ایران اعلام می‌شود. […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به استقبال دبیرکل گروه دی ۸ (D۸) از پیشنهاد انتخاب کرمان به عنوان پایتخت گردشگری D۸ گفت: بعد از ارسال طرح و برنامه پیشنهادی کرمان از طریق وزارت امور خارجه، به D۸، بررسی‌های لازم انجام و سپس رسماً به ایران اعلام می‌شود.

سعید شاهرخی در گفت و گو با نذیر کرمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در روزهای اخیر در تهران اظهار کرد: دبیرکل گروه D8 در این نمایشگاه از پیشنهاد انتخاب کرمان به عنوان پایتخت گردشگری D8 استقبال کرد.

وی ادامه داد: بعد از ارسال طرح و برنامه پیشنهادی کرمان از طریق وزارت امور خارجه، به D8، بررسی‌های لازم انجام و سپس رسماً به ایران اعلام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: کرمان باید برنامه‌های متنوعی پیش بینی کند که این برنامه‌ها شامل نشست‌های مشترک با سفرای این کشورها در کرمان تا برگزاری رویدادهای مشترک می‌شود.

وی با بیان این مطلب که برخی از اعضای D8، کشورهای موفقی هستند ادامه داد: کرمان می‌تواند هفته فرهنگی در آن کشورها نیز برگزار کند و شهرداری با برخی از شهرهای این کشورها تفاهمنامه خواهرخواندگی امضاء کند و حتی دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما را به مراکز علمی کشورهای D8 وصل کند.

شاهرخی افزود: می‌توانیم از ظرفیت‌های خدمات فنی و دانش این کشورها برای ارتقاء زیرساخت‌های گردشگری استان استفاده کنیم. همچنین نشست‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار و اجرای پروژه‌ها داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار نذیر کرمان، توسعه شبکه بازاریابی گردشگری کشورهای عضو D8، ایجاد تسهیلات سفر و گردشگری برای کشورهای عضو با هدف افزایش گردشگران کشورهای عضو این مجمع، معرفی ظرفیت‌های گردشگری و توانمندی‌های استان با هدف حرکت به سوی توسعه پایدار گردشگری، استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری از پیامدهای انتخاب کرمان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو D8 است.

گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری گروه (D8)، گروهی اقتصادی متشکل از هشت کشور در حال توسعه اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است.

این گروه در ۱۵ ژوئن ۱۹۹۷ (۲۵ خرداد ۱۳۷۶) به پیشنهاد نجم الدین اربکان (رهبر حزب اسلام‌گرای رفاه و نخست وزیر وقت ترکیه) با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو تشکیل شد.

به گزارش نذیر کرمان، در حال حاضر یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای مجمع گفت‌وگوی آسیا و اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری اکو انتخاب شده‌اند و برنامه‌های گسترده‌ای در این زمینه شکل گرفته است.

لازم به ذکر است درخواست پایتخت گردشگری D8 در قالب برنامه عملیاتی گردشگری استان تحت عنوان “کرمان ۱۴۰۴ ” از طرف استاندار کرمان به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شده و در دست پیگیری است.

انتهای پیام




کرمان پایتخت گردشگری D8 می‌شود

منبع: ایـسنا
? کرمان پایتخت گردشگری D8 می‌شود