کرمان بر سکوی قهرمانی لیگ برتر کنگ فو بانوان کشور ایستاد

کرمان – فت فتو – تیم بانوان استان کرمان برای دومین سال پیاپی بر سکوی قهرمانی مسابقات لیگ برتر کنگ فو و هنرهای رزمی کشور به میزبانی این استان ایستاد و تیم‌های تهران و کرمانشاه نیز دوم و سوم شدند. به گزارش خبرنگار فت فتو، چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کنگ فو و هنرهای رزمی […]

کرمان – فت فتو – تیم بانوان استان کرمان برای دومین سال پیاپی بر سکوی قهرمانی مسابقات لیگ برتر کنگ فو و هنرهای رزمی کشور به میزبانی این استان ایستاد و تیم‌های تهران و کرمانشاه نیز دوم و سوم شدند.

به گزارش خبرنگار فت فتو، چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کنگ فو و هنرهای رزمی بانوان کشور با حضور هشت تیم برتر از سراسر کشور در ۲ دوره رفت و برگشت به میزبانی کرمان برگزار شد.

دور نخست این مسابقات از روز ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری در کرمانشاه برگزار شد و تیم کرمان توانست با شکست سایر رقبا بر سکوی نخست نیم فصل این رقابت‌ها جای گیرد.

دور برگشت چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کنگ فو و هنرهای رزمی بانوان کشور نیز از روز ۱۶ تا ۱۸ خردادماه سال جاری به میزبانی استان کرمان برگزار شد و تیم بانوان کرمان قهرمان بلامنازع لیگ برتر نام گرفتند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در آیین اختتامیه این مسابقات با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این رقابت‌ها گفت: در استانی هستیم که افتخار دارد پیکر مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را در خود جای داده که این شهید والامقام افتخار جهان اسلام، منطقه و تمامی آزادیخواهان جهان بوده است.

میثم پاریزی افزود: حضور در پهناورترین استان کشور با ۱۱ درصد وسعت خاک ایران و ۲۳ شهرستان مسئولیت ما را سنگین‌تر می کند زیرا کرمان باید متناسب با ظرفیت‌ها در برنامه های ورزشی خود نیز بدرخشد.

وی با اشاره به اینکه کرمان امروز بر سکوی قهرمانی چهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتر کنگ فو کشور ایستاد اظهار داشت: پیوست فرهنگی را در دستور کار برنامه‌های این استان قرار دادیم لذا بایستی متناسب با سیاست های کلان کرمان در تبیین دستاوردهای مکتب سردار شهید سلیمانی گام برداریم.

پاریزی بیان کرد: ورزشکاران استان کرمان نیز باید در میادین ملی و بین المللی الگوی واقعی اخلاق باشند و الگوی زن ورزشکار محجبه را معرفی کنند و به فرزندان این سرزمین افتخار کنیم و امیدوارم این استان در ادامه نیز میزبان دیگر رقابت‌های بیشتری در بخش آقایان و بانوان باشد.

قهرمانان لیگ برتر کنگ فو به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند

رییس فدراسیون کنگ فو و هنرهای رزمی جمهوری اسلامی نیز در این آیین گفت: افتخار دارم که به کرمان سفر کرده‌ام زیرا پیکر ژنرال پرستاره جهان اسلام در این استان به‌خاک سپرده شده، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مرد ایثار، مقاومت و از خود گذشتگی نام گرفته اما در واقع تمامی ویژگی های نیکو برای سردار دلها کم است.

رضا حیدری با بیان اینکه نفرات فیکس انتخابی تیم ملی را از مسابقات قهرمانی کشور انتخاب می کنیم افزود: مصوبه جدید هیات رییسه و مجمع فدراسیون کنگ فو این است که نفرات با بیشترین بازی و پیروزی در مسابقات لیگ برتر را به اردوی تیم ملی اضافه کنیم.

وی ادامه داد: مدال آوران و قهرمانان چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر کشور همگام با اعضای تیم ملی به اردوی این تیم دعوت می‌شوند لذا آرزوی موفقیت برای قهرمانان این مسابقات دارم.

حیدری همچنین در جمع خبرنگاران نیز با بیان اینکه شجاعت، اسوه و فداکاری شهید سلیمانی در دنیا زبانزد است گفت: چهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتر بانوان کنگ فو و هنرهای رزمی کشور با حضور هشت تیم برتر از سراسر کشور، مطابق با آیین نامه برگزار کردیم که کرمان بر سکوی قهرمانی این دوره از رقابت‌ها ایستاد.

وی تصریح کرد: این مسابقات علاقمندان بسیاری دارد و چندین استان درخواست میزبانی را داشتند که پس از بازدید از امکانات استان ها دور رفت به میزبانی کرمانشاه و دور برگشت در کرمان برگزار شد که میزبانی خوبی هم داشت.

ایران میزبان مسابقات جهانی کنگ فو خواهد شد

رییس فدراسیون کنگ فو و هنرهای رزمی جمهوری اسلامی در عین حال ابراز داشت: این فدراسیون درخواست های متعددی برای شرکت ایران در مسابقات جهانی کنگ فو و هنرهای رزمی دارد که این نامه‌ها در مرحله بررسی است.

وی افزود: همچنین در حال بررسی شرایط میزبانی مسابقات قهرمانی جهان هستیم و با برنامه ریزی صورت گرفته تا نیمه دوم سال جاری ایران میزبان این مسابقات خواهد شد.

آیین اختتامیه چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بانوان کنگ فو و هنرهای رزمی کشور با حضور تیم های شرکت کننده و هیات رییسه فدراسیون و سایر مسئولان در سالن فجر کرمان برگزار شد که مدال آوران این دوره از رقابت ها با ایستادن بر سکوی قهرمانی با اهدای کاپ و مدال تجلیل و معرفی شدند.




کرمان بر سکوی قهرمانی لیگ برتر کنگ فو بانوان کشور ایستاد

منبع: ایرنـا
? کرمان بر سکوی قهرمانی لیگ برتر کنگ فو بانوان کشور ایستاد