کرمانی‌های مهمان‌نواز منتظر میهمانان نوروزی هستند

سعید شاهرخی در گفت و گو با تسنیم، با اشاره به تشکیل ۱۴ جلسه ستاد تسهیل سفر در استان و مصوبات متعدد در این زمینه به منظور استقبال خوب از مسافران نوروزی گفت: نظارت بر اماکن اقامتی در حال انجام است و استانداردسازی آنها بررسی می‌شود. وی با بیان اینکه کنترل بر قیمت‌ها در دستور […]

سعید شاهرخی در گفت و گو با تسنیم، با اشاره به تشکیل ۱۴ جلسه ستاد تسهیل سفر در استان و مصوبات متعدد در این زمینه به منظور استقبال خوب از مسافران نوروزی گفت: نظارت بر اماکن اقامتی در حال انجام است و استانداردسازی آنها بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه کنترل بر قیمت‌ها در دستور کار است و در پایان سال جاری هیچگونه افزایش قیمتی در بحث اسکان و خدمت‌رسانی نداشته‌اند، ادامه داد: مردم می‌توانند گزارش تخلفات را به سامانه ۰۹۶۲۹ وزارت میراث فرهنگی اعلام کنند و شکایات مردمی در این سامانه ثبت و رسیدگی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تصریح کرد: کرمانی‌ها به مهمان‌نوازی در دنیا معروف هستند و همه تلاش خود را کردیم تا از مهمانان نوروزی استقبال خوبی داشته باشیم.

وی با قدردانی از تلاش‌های مجموعه شهرداری کرمان در زیباسازی و آماده‌سازی شهر کرمان برای استقبال از بهار گفت: در ستاد خدمات سفر استان در جلسه اول بر رونق گردشگری در تمام شهرستان‌ها تاکید و قرار شد ستاد سفر استان در تمام طول سال فعال باشد و معطوف به ایام نوروز نشود.

شاهرخی افزود: در تمام ۲۵ فرمانداری شهرستان‌های استان کرمان، ستاد تسهیل سفر به ریاست فرمانداران تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه رونق گردشگری یک کار جمعی است و همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط آب و هوایی کشور، استان کرمان در ایام نوروز مسافران زیادی داشته باشد و امیدواریم که میزبان خوبی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه ۸۰۰ مرکز اقامتی و بالغ بر ۱۳ هزار تخت اقامتی در استان کرمان وجود دارد، یادآور شد: ۲۰ هزار ظرفیت تخت اسکان نیز در آموزش و پرورش استان کرمان آماده شده که در اختیار مسافران نوروزی و فرهنگیان قرار می‌گیرد.

کرمان؛ استانی با ۱۰ اثر ثبت جهانی شده

شاهرخی با اشاره به اینکه شعار امسال وزارت گردشگری «عید آمد و عید آمد» است که تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن را تداعی می‌کند، بیان کرد: کرمان پهناورترین استان کشور است و به دلیل همین وسعت بیشترین آثار طبیعی و باستانی را در خود جای داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه حدود هفت هزار اثر تاریخی و طبیعی در سطح استان کرمان شناسایی شده است که قابلیت ثبت ملی و جهانی شدن را دارند، گفت: ۷۳۰ اثر ثبت ملی شده در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد ۷۰۰ اثر تاریخی و ۳۰ اثر طبیعی است.

وی با بیان اینکه ۱۰ اثر ثبت جهانی در استان کرمان وجود دارد که در سالیان مختلف ثبت شده است، افزود: این نوید را به مردم استان می‌دهیم که ۱۴ اثر در کرمان وجود دارد که واجد ثبت جهانی شدن هستند.

شاهرخی با بیان اینکه ۲۲ شهر و روستای تاریخی در استان کرمان وجود دارد، گفت: حدود ۳۸ هزار صنعتگر در حدود ۱۰۳ رشته صنایع دستی در استان کرمان فعالیت می‌کنند و این استان در حوزه صنایع دستی ۵ شهر ملی و یک شهر جهانی دارد.

انتهای پیام/۵۱۱/




کرمانی‌های مهمان‌نواز منتظر میهمانان نوروزی هستند

منبع: تسنــیم
? کرمانی‌های مهمان‌نواز منتظر میهمانان نوروزی هستند