کرمان، رتبه سوم کشور در تعداد و ظرفیت واحدهای پرورش طیور گوشتی

نذیر کرمان/کرمان سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: کرمان رتبه سوم در کشور از نظر تعداد و ظرفیت واحدهای پرورشی طیور گوشتی و واحدهای پرورش اجداد (تامین کننده جوجه‌ها یا تخم نطفه‌دار مرغداری‌های بزرگ) گوشتی را دارد. دکتر صدیقه کاظمی نیا شامگاه ۲۷ آذرماه در نشست شورای اداری و فنی اداره کل دامپزشکی استان […]

نذیر کرمان/کرمان سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: کرمان رتبه سوم در کشور از نظر تعداد و ظرفیت واحدهای پرورشی طیور گوشتی و واحدهای پرورش اجداد (تامین کننده جوجه‌ها یا تخم نطفه‌دار مرغداری‌های بزرگ) گوشتی را دارد.

دکتر صدیقه کاظمی نیا شامگاه ۲۷ آذرماه در نشست شورای اداری و فنی اداره کل دامپزشکی استان با حضور معاون سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه کرمان یکی از استان‌های مهم کشور در زمینه پرورش طیور است، افزود: اقدامات انجام شده در راستای مدیریت بهداشتی واحدهای پرورش طیور استان و کنترل بیماری‌های انجام شده که شامل انجام ممیزی واحدهای پرورش طیور و توصیه به انجام اصلاحات ساختاری و مدیریتی، برخورد با موارد زنده فروشی و واحدهای غیرمجاز، توصیه به رعایت سن پایین کشتار، ارائه برنامه کاربردی واکسیناسیون علیه بیماری‌های طیور و … است.

کاظمی نیا ضمن شرح گزارش وضعیت آبزی پروری، زنبورداری و …. در استان، به بیان اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت بیماری‌های دامی و مشترک و اقدامات شاخص حوزه اداری و فنی پرداخت.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان به مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات استان اشاره و بیان کرد: مخاطرات جدی ناشی از حمل و نقل دام قاچاق از کشورهای پاکستان و افغانستان، پهناور بودن استان، راه‌های طولانی و صعب العبور کوهستانی، پراکنده بودن دامداری‌های سنتی روستایی و عشایری، از جمله چالش‌های استان است.

در ادامه این جلسه دکتر حسن اختیارزاده معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور نظرات نیروهای دامپزشکی کرمان را شنید و بیان کرد: تیم بررسی ارزیابی خطر بیماری‌ها و نحوه فراوری محصولات دامی را در سازمان دامپزشکی راه‌اندازی خواهیم کرد تا در پروژه‌های بین‌المللی کادرسازی کنیم.

وی گفت: مسائل مربوط به کمبود خودرو، نیرو و تجهیزات آزمایشگاه را به مرکز انتقال خواهم داد.

انتهای پیام




کرمان، رتبه سوم کشور در تعداد و ظرفیت واحدهای پرورش طیور گوشتی

منبع: ایـسنا
? کرمان، رتبه سوم کشور در تعداد و ظرفیت واحدهای پرورش طیور گوشتی