کانون داوران حرفه‌ای استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: در راستای گسترش و مشارکت مردم در حل‌وفصل اختلافات و توسعه جایگزین‌های حل اختلاف قضائی خصوصا توسعه داوری حرفه‌ای و تخصصی، کانون داوران حرفه‌ای استان کرمان راه‌اندازی می‌شود. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام محمد امیر ابراهیمی در نشست با داوران حرفه‌ای در محل سالن […]


معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: در راستای گسترش و مشارکت مردم در حل‌وفصل اختلافات و توسعه جایگزین‌های حل اختلاف قضائی خصوصا توسعه داوری حرفه‌ای و تخصصی، کانون داوران حرفه‌ای استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام محمد امیر ابراهیمی در نشست با داوران حرفه‌ای در محل سالن اجتماعات شهدای هفتم تیر معاونت توسعه حل اختلاف افزود: بعد از برگزاری آزمون‌های جذب داوری، از بین متقاضیان ۲۲۸ نفر پذیرفته شده که بعد از مصاحبه علمی، تخصصی و روانشناسی در گروه‌های داوران عمومی و داوران تخصصی خانواده فعالیت می‌کنند.

معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان بیان داشت: با توجه به مقررات بند الف ماده ۱۱۶ قانون برنامه ششم توسعه و در راستای گسترش و مشارکت مردم در حل‌وفصل اختلافات و توسعه جایگزین‌های حل اختلاف قضائی خصوصا توسعه داوری حرفه‌ای و تخصصی، کانون داوران حرفه‌ای استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت حل‌وفصل اختلافات مردم از طریق داوری، قبل از تشکیل پرونده و طرح در محاکم تاکید کرد: با راه‌اندازی کانون داوران حرفه‌ای و پذیرش دادخواست‌های مردم، از حجم پرونده‌ها به محاکم دادگستری کاهش و از اطاله دادرسی جلوگیری می‌شود.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





کانون داوران حرفه‌ای استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

منبع: فــارس
? کانون داوران حرفه‌ای استان کرمان راه‌اندازی می‌شود