کار فرهنگی در جنوب کرمان از مطالبات رهبر معظم انقلاب است

فت فتو/کرمان امام جمعه جیرفت بر لزوم انجام کار فرهنگی در لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری در سفرشان به جیرفت تاکید کرد. حجت الاسلام”میثم تارم” امروز ۲۵ مهرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری نسبت به کار فرهنگی گفت: از مطالبات به حق رهبری از […]

فت فتو/کرمان امام جمعه جیرفت بر لزوم انجام کار فرهنگی در لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری در سفرشان به جیرفت تاکید کرد.

حجت الاسلام”میثم تارم” امروز ۲۵ مهرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری نسبت به کار فرهنگی گفت: از مطالبات به حق رهبری از جیرفت و جنوب کرمان در سفر به این شهرستان، کار فرهنگی است و به طور کلی بارها در خصوص اهمیت فرهنگ و شورای فرهنگ عمومی صحبت کرده‌اند.

وی با گرامیداشت فرا رسیدن هفته وحدت پیشرفت و توسعه را مستلزم همدلی و همراهی همگان عنوان کرد.

امام جمعه جیرفت تشکیل به موقع جلسات شورای اسلامی فرهنگ عمومی را در صورت مساعد بودن شرایط کرونایی مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: با بهبود وضعیت ویروس کرونا جلسات شورای فرهنگ عمومی باید بدون وقفه برگزار شود.

وی توجه به فرهنگ را لازمه استمرار و بقای انقلاب دانست و افزود: با توجه به اینکه امروزه در جنگ فرهنگی قرار داریم مقوله فرهنگ را باید جدی بگیریم زیرا منشاء بسیاری از آسیب های جامعه، کوتاهی در مسئله فرهنگ و کار فرهنگی است.

تارم گفت: در مقوله فرهنگ باید دلسوزانه رفتار کرد و  عملکردی به موقع داشت و اقدامات را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری کرد.

وی از مغفول ماندن حوزه‌های فرهنگی ابراز تاسف کرد و افزود: حوزه فرهنگی مغفول مانده و باید اولویت بندی شده و بر اساس آن اقدام کرد.

امام جمعه جیرفت نماز جمعه را قلب و قرارگاه فرهنگی هر شهر دانست و افزود: نماز جمعه  قرارگاه اخلاق، ایمان و بصیرت است که فرماندهی این قرارگاه بر عهده ائمه جمعه است.

وی بر نهادینه سازی فرهنگ با تمسک به قرآن و عترت تاکید کرد و گفت: تبیین و ترویج فرهنگ بر این مبنا باید سرلوحه کار باشد زیرا تعلیم، تبیین و تحکیم بنیان خانواده ها باید به عنوان یک اولویت دنبال شود.

تارم طلاق را از معضلات اجتماعی دانست و اظهار کرد: باید برای مقابله با آن از مجرای آسیب شناسی دقیق و کارشناسی اقدام کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی جلوگیری از کاهش نرخ جمعیت را خواستار شد و افزود: این مهم نیازمند راهکاری موثر است تا از پیری جمعیت و فقدان نیروی جوان خوش فکر و مبتکر جلوگیری شود و همچنین تقویت سبک زندگی اسلامی-ایرانی باید در دستور کار فعالان فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی باشد.

وی تشکیل سازمان نظام مهندسی امور فرهنگی را خواستار شد و گفت: مباحث فرهنگی  باید دقیق و به موقع باشد.

انتهای پیام




کار فرهنگی در جنوب کرمان از مطالبات رهبر معظم انقلاب است

منبع:ایـسنا
? کار فرهنگی در جنوب کرمان از مطالبات رهبر معظم انقلاب است