کارکردهای اجتماعی مناسک مذهبی ماه محرم و صفر کدامند؟

سید محمدرضا غیاثی گفت: برگزاری مناسک مهم مذهبی در ایام محرم و صفر، انتقال دهنده مفاهیم دینی، مذهبی، احکام و معارف الهی است. حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا غیاثی در گفتگو با فت فتو؛ ضمن عرض تسلیت ایام عزای سیدالشهدا علیه السلام گفت: مراسم های متعددی از قبیل سخنرانی و روضه خوانی در ماه […]

سید محمدرضا غیاثی گفت: برگزاری مناسک مهم مذهبی در ایام محرم و صفر، انتقال دهنده مفاهیم دینی، مذهبی، احکام و معارف الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا غیاثی در گفتگو با فت فتو؛ ضمن عرض تسلیت ایام عزای سیدالشهدا علیه السلام گفت: مراسم های متعددی از قبیل سخنرانی و روضه خوانی در ماه های محرم، صفر و دیگر مناسبت های مختلف سال برگزار می شود که برگزاری این مناسک مهم مذهبی، انتقال دهنده مفاهیم دینی، مذهبی، احکام و معارف الهی است.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: درست است که رساله موجود است اما ممکن است مردم به این منابع  مراجعه نکنند؛ بنابراین وعاظ اگر خود را متعهد بدانند و مطالبی را در منابر خود بیان کنند، این اقدام در تصحیح کارها و اعمال شرعی مردم بسیار مؤثر است.

وی عنوان کرد: چنانچه واعظی در ابتدای سخنرانی خود به مسائل مختلف از جمله مسائل شرعی اشاره داشته باشد، مسائل زیادی در طول سال بیان می شود و همین امر باعث می شود که افراد اعمال صحیحی انجام دهند و این اقدام در نورانیت افراد تأثیر زیادی دارد و انسان هایی که عمل صحیح انجام می دهند، مقرب درگاه پروردگار هستند و کسی که مقرب خداوند می شود از آنان خطا سر نمی زند.

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی با بیان اینکه از دیگر آثار برگزاری مناسک مذهبی در مناسبت های مختلف سال وعظ و نصحیت است، تصریح کرد: وعظ روح تشنه انسان را سیراب می کند و واعظ انتقال دهنده مقاهیم علمی و دینی را در منابر و سخنرانی ها است و همه این موارد نقش بسزایی در زندگی آدمی دارد.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه انسانی که با فرهنگ دینی و قرآنی بزرگ و آشنا می شود، فلسفه آفرینش را تحقق می بخشد، خاطر نشان کرد: به تجربه دیده شده است زمان هایی که منبر و وعظ زیاد باشد، پرونده های جرم بسیار کمتر است به عنوان مثال در ماه مبارک رمضان با پرونده های بسیار کمی مواجه هستیم.

انتهای پیام/م




کارکردهای اجتماعی مناسک مذهبی ماه محرم و صفر کدامند؟

منبع:آرمـان
? کارکردهای اجتماعی مناسک مذهبی ماه محرم و صفر کدامند؟