کارآفرین پروری به سبک «خیریه کوثر» رفسنجان

خیریه کوثر مهر رفسنجان یکی از برنامه‌هایی که دارد، تحقیق برای کمک کردن به نیازمندان است تا نیازمندان واقعی را شناسایی و آنها را زیر چتر خود قرار دهد که یکی از برکات این تحقیقات کارآفرینی و کارآفرین پروری بوده است. به گزارش نذیر کرمان از رفسنجان، حدود دوازده سال پیش بود که بازارچه خیریه […]


خیریه کوثر مهر رفسنجان یکی از برنامه‌هایی که دارد، تحقیق برای کمک کردن به نیازمندان است تا نیازمندان واقعی را شناسایی و آنها را زیر چتر خود قرار دهد که یکی از برکات این تحقیقات کارآفرینی و کارآفرین پروری بوده است.

به گزارش نذیر کرمان از رفسنجان، حدود دوازده سال پیش بود که بازارچه خیریه کوثر برپا شد، بازارچه‌ای که خیرات و برکات زیادی همراه داشت و خیران زیادی را با این خیریه آشنا کرد.

دوسال بعد از تأسیس خیریه اولین اقدامی که محسن اسماعیلی مدیرعامل و سایر اعضای هیأت مدیره این خیریه انجام دادند، راه‌اندازی کارگاه خیاطی بود و دوخت لباس مدارس و کارخانه‌ها را پیش گرفتند.

اما به همین بسنده نشد و با رایزنی با شرکت مس سفارشات دستکش مورد نیاز این شرکت را نیز گرفتند و عزم خود را جزم کردند تا کارگاه را توسعه داده و افراد بیشتری را مشغول به کار کنند.

به گفته اسماعیلی، در کل کشور در کمتر از ۵ شهر این دستکش‌ها تولید می‌شود و او امروز در سخنانی در جمع خبرنگاران از خرید وسایل مورد نیاز تولید این نوع دستکش از پایتخت و تجهیز کارگاه خبر داد.

اکنون دو سال است که دستکش کل مجموعه مجتمع مس رفسنجان در این کارگاه تولید می‌شود و قرار است دیگر صنایع استان ازجمله گل‌گهر و فولاد زرند نیز از تولیدات مجموعه خیریه کوثر مهر رفسنجان که برای اولین‌بار در جنوب‌شرق کشور تولید می‌شود خریداری کنند.

مدیرعامل خیریه کوثر با اشاره به روند ایجاد کارگاه، از نحوه خرید ساختمان کارگاه به‌عنوان یک معجزه نام برد و افزود:برای خرید ساختمان به پول نیاز داشتیم که یک خیر بدون آنکه اطلاعی داشته باشد تماس گرفت و خواست کمک کند و پول آن به لطف خیران تأمین شد.

تولید دستکش مورد نیاز صنایع توسط خیریه کوثر

اکنون این کارگاه ۵۵ نفر را مشغول به کار کرده که اکثرا بانوان سرپرست خانوار هستند و حقوق اداره کار دریافت می‌کنند و از مزایای بیمه نیز بهره‌مند هستند.

خیریه کوثر به مسکن نیازمندان نیز ورود کرده و با کمک خیران پروژه مسکونی ۴۸ واحدی را ایجاد کرده که در حال ساخت است.

به گفته اسماعیلی، در حال حاضر ۱۲ واحد در حال تکمیل بوده و چهار واحد آماده تحویل به زوجین است که از یک تا سه سال در این منازل زندگی کنند.

وی از پرداخت هزینه این واحدها سخن به میان آورد و افزود: اتفاقاتی در این خیریه رخ می‌دهد که همه مانند معجزه است.

 مدیرعامل خیریه کوثر مهر رفسنجان اظهار داشت: اتفاق خیریه کوثر از بازارچه رقم خورد و مردم خیلی استقبال کردند. در این ۱۲ سال توانستیم اعتماد مردم را جلب کنیم و خدا را شاکریم که در این راه موفق بودیم.

تحقیقاتی که منجر به کارآفرینی شد

وی از گروه تحقیق این خیریه برای رسیدگی به نیازمندان سخن به میان آورد و گفت: با حفظ کرامت نیازمندان به آنان رسیدگی می‌شود و اتفاقات جالبی که در تحقیقات افتاده؛ حدود ۵۰ ، ۶۰ تا مشاغل خانگی ایجاد کرده‌ایم که در زمینه‌های خیاطی، شیرینی پزی و… بوده و هرکدام از بانوان اکنون خودشان کارآفرین شدند و افراد دیگری را به خدمت گرفتند.

اسماعیلی از برپایی هجدهمین بازارچه خیریه از ۳۱ شهریور به‌مدت پنج روز خبر داد و توضیح داد: هدف اصلی از برپایی این بازارچه آشنایی مردم با خدمات این خیریه است و در کنار آن خریدی که انجام می‌شود صرف جهیزیه دختران خواهد شد.

پرداخت ۱۳ میلیارد تومان وام بدون سود به نیازمندان

وی خاطرنشان کرد: اجرای گروه موزیک حسینیه، دمام‌زنی و سرود مذهبی از برنامه‌های جنبی این بازارچه هست که شب‌ها اجرا می‌شود.

اسماعیلی از فعالیت صندوق قرض‌الحسنه خیر نیز یاد کرد و گفت: تا کنون بالغ بر  ۱۳ میلیارد تومان وام بدون سود به نیازمندان اعطا شده است.

وی توجه ویژه به کارآفرینی و توسعه صندوق خیریه را از اهداف مهم این خیریه برشمرد.

به گزارش فارس، هجدهمین بازارچه خیریه کوثر از ۳۱ مردادماه به‌مدت پنج روز از ساعت ۶ عصر در آستان قدس دایر است.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب





کارآفرین پروری به سبک «خیریه کوثر» رفسنجان

منبع: فــارس
? کارآفرین پروری به سبک «خیریه کوثر» رفسنجان