کادر بهداشت و درمان با تجهیزات کامل به استقبال سال جدید می‌روند

فت فتو/کرمان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از آمادگی کامل بیمارستان‌ها به ویژه اورژانس‌ و تهیه اقلام دارویی در ایام نوروز خبرداد.  علی اصغر خیرخواه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های قلعه گنج و منوجان گفت: علی رغم همه مشکلات کادر بهداشت و درمان در روزهای سخت کرونا تمام تلاش خود را […]

فت فتو/کرمان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از آمادگی کامل بیمارستان‌ها به ویژه اورژانس‌ و تهیه اقلام دارویی در ایام نوروز خبرداد. 

علی اصغر خیرخواه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های قلعه گنج و منوجان گفت: علی رغم همه مشکلات کادر بهداشت و درمان در روزهای سخت کرونا تمام تلاش خود را به کار بستند تا بیماری به بهترین شکل مدیریت شود در کنار این اولویتها پروژه های دانشگاه هم پیگیری می شود تا زمینه خدمت‌رسانی حوزه سلامت فراهم باشد.
وی با اشاره به در پیش بودن، ایام سال نو که مسافرت ها را به دنبال خواهد داشت بیان کرد: در این ایام شرایط کاملا متفاوتی نسبت به ایام قبل از نوروز داریم، آمادگی بیمارستان ها به ویژه اورژانس ها و تهیه اقلام داروئی برای اورژانس ها و بیمارستان ها مد نظر است و مراکز بهداشتی و درمانی آمادگی لازم را خواهند داشت.
خیرخواه با بیان اینکه مردم برای حفظ سلامت واکسیناسیون را کامل کنند و از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند، اظهار کرد: روند بیماران بستری کرونا طی دو هفته گذشته ۲۲۸ مورد مثبت بستری بود که در هفته اخیر به ۸۵ نفر رسیده است، شیب بیماری و روند مثبت سرپایی ها نزولی است.
وی  با اشاره به رصد وضعیت بیماری از طریق مراکز و پزشک خانواده تصریح کرد: موارد علامت دار نسبت به مواردی که مراجعه می کردند در هفته اول اسفند ۴۵ درصد علامت دار بودند که از نظر پزشک ما به عنوان مشکوک کووید تحت قرنطینه قرار گرفتند این آمار خوشبختانه در هفته سوم به ۲۸ درصد رسیده این می رساند که واکسیناسیون کاملا تاثیر مثبتی را گذاشته است و در حال حاضر موارد بیماری در سطح جامعه  خوشبختانه بد حال نیستند که مراجعه کنند یا بستری شوند این نشان می دهد که چقدر واکسیناسیون کمک شایانی به کاهش آثار  بیماری داشته است.
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به وضعیت پوشش واکسیناسیون در حوزه دانشگاه خاطرنشان کرد: گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال  ۵۹ درصد نوبت اول را دریافت کرده اند و گروه سنی بالای ۱۲ سال نوبت اول ۸۶ درصد، نوبت دوم ۷۸ درصد است و نوبت سوم ۳۸ درصد واکسن کرونا دریافت کرده اند که شاخص خوبی است و  دستاورد تلاشهای شبانه روزی همکاران است این روند در ایام نوروز با قوت ادامه خواهد داشت.
وی  گفت: خوشبختانه همکاری حوزه آموزش پرورش و خانواده ها در جنوب استان برای واکسیناسیون دانش آموزان بسیار مطلوب بوده است.

انتهای پیام




کادر بهداشت و درمان با تجهیزات کامل به استقبال سال جدید می‌روند

منبع: ایـسنا
? کادر بهداشت و درمان با تجهیزات کامل به استقبال سال جدید می‌روند