چهلمین جشنواره فرهنگی «فردا» در مدارس کرمان آغاز شد

همزمان با روز بزرگداشت حافظ، چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری «فردا» در مدارس سراسر استان کرمان ویژه دانش‌آموزان امروز، ۲۰ مهرماه آغاز شد. به گزارش فت فتو از کرمان، چهلمین جشنواره فرهنگی ـ هنری «فردا» همزمان با سومین جشنواره فرهنگی ـ هنری کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی امروز سه‌شنبه ۲۰مهرماه در دبستان شهدای فرهنگی آموزش و […]

همزمان با روز بزرگداشت حافظ، چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری «فردا» در مدارس سراسر استان کرمان ویژه دانش‌آموزان امروز، ۲۰ مهرماه آغاز شد.

به گزارش فت فتو از کرمان، چهلمین جشنواره فرهنگی ـ هنری «فردا» همزمان با سومین جشنواره فرهنگی ـ هنری کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی امروز سه‌شنبه ۲۰مهرماه در دبستان شهدای فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان برگزار شد.

احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در آئین افتتاح این جشنواره بیان کرد: تربیت دانش‌آموزانی در تراز جمهوری اسلامی ایران بر اساس سند تحول بنیادین مهمترین رسالت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری اظهار کرد: با توجه به اصل تفاوت‌های فردی، دانش‌آموزان استعدادهای مختلفی دارند که باید در مدارس جهت شکوفایی این استعدادها گام برداریم و جشنواره‌ فرهنگی هنری «فردا» موجب کشف، رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه جشنواره‌ فرهنگی هنری فردا با نگاه به تمدن گران‌سنگ و فرهنگ پربار گذشته‌ این سرزمین می‌تواند رهاوردهای خوبی برای آینده کشور داشته باشد، گفت: این جشنواره شیرین‌ترین خاطرات نوجوانان دیروز تا امروز در ساحت فرهنگ و هنر و خلق زیبایی را در بر گرفته‌ و اینک به‌عنوان یک «میراث فرهنگی» برای نظام مقدس تعلیم و تربیت ما بسیار ارزشمند و گرانبها است.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه ما متولیان حوزه‌ آموزش و پرورش با تأسی به سند تحول بنیادین و نگاه به ساحت تربیت هنری و زیباشناختی بر این باوریم که دانش در کنار فرهنگ و هنر است که به تعالی خود می‌رسد. لذا پرداختن به هنر اصیل و فاخر، بی‌شک موجب پیشرفت‌های علمی و اندیشه‌ای می‌شود.

وی گفت: جشنواره فرهنگی هنری فردا با بیش از ۸۰ رشته گرایش و پوشش ۶ هزار مدرسه در سطح استان یک رویداد عظیم فرهنگی‌ است که هر ساله موجب کشف، رشد و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان خلاق در فضایی جذاب می‌شود.

اسکندری‌نسب با اشاره به شرکت بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان در جشنواره فرهنگی – هنری فردا در سال تحصیلی گذشته که با وجود شیوع ویروس کرونا شرکت کردند. از کسب ۳۵ رتبه برتر کشوری توسط دانش‌آموزان استان در تابستان ۱۴۰۰ خبر داد و بر ایجاد زمینه لازم برای شرکت حداکثری دانش‌آموزان در این جشنواره تأکید کرد.

انتهای پیام




چهلمین جشنواره فرهنگی «فردا» در مدارس کرمان آغاز شد

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? چهلمین جشنواره فرهنگی «فردا» در مدارس کرمان آغاز شد