«چهارشنبه سوری» جشنی کهن قربانی غفلت و هیجان

«چهارشنبه سوری» جشنی کهنی که قربانی غفلت و هیجان می شود. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو، روزهای پایانی سال است. بوی بهار کم کم به مشام می رسد. به چهارشنبه سوری نزدیک می شویم. سنت قدیمی ایرانی که در گذشته ها آتشی بر پا می شد و کوچکترها و بزرگترها از روی آتش […]

«چهارشنبه سوری» جشنی کهنی که قربانی غفلت و هیجان می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو، روزهای پایانی سال است. بوی بهار کم کم به مشام می رسد. به چهارشنبه سوری نزدیک می شویم. سنت قدیمی ایرانی که در گذشته ها آتشی بر پا می شد و کوچکترها و بزرگترها از روی آتش می پریدند و شعر «زردی من از تو، سرخی تو از من» را می خواندند.

 
یادش بخیر. سال‌هاست که دیگر از قاشق زنی و آتش روشن کردن‌ها و پریدن‌ها و جیغ و داد زدن های شادمانه و شادی‌های سالم و انرژی بخش در چهارشنبه سوری خبری نیست. دل مردم دیگر مانند شب‌های چهارشنبه سوری شاد نیست چرا که جهت آیین و حال و هوای چهارشنبه آخر سال تغییر کرده و در برخی موارد، غم و ماتم جای شادی را می گیرد. 
 
در خانه ات نشسته‌ای، در خیابان راه می‌روی، مشغول درس خواندن هستی، در محل کارت هستی ناگهان صدای مهیبی به گوشت می‌رسد انگار چیزی مانند بمب منفجر می‌شود حالا بعضی که به شدت از این صدای مهیب ترسیده‌اند و یا ناراحت شده‌اند در دلشان و یا با صدای بلند به افراد ناسزا می‌گویند.
 
سمیرا ستوان رئیس بیمارستان سیدالشهدا رودبارجنوب در گفت‌وگو با خبرنگار فت فتو ضمن بیان اینکه استفاده از مواد محترقه برای مراسم چهارشنبه آخر سال همواره باعث بروز مشکلات و حوادث تلخی برای خانواده‌ها شده است، ابراز کرد: از جوانان درخواست می‌شود با کنار گذاشتن این وسایل آسیب زا چهارشنبه آخر سال را با آرامش و شادی سپری و سال را با سلامتی تحویل کنند.
 
وی ضمن بیان اینکه انتظار می‌رود خانواده‌ها طی این ایام بیشتر مراقب فرزندان خود باشند و آنها را از خطرات احتمالی مواد آتش زا مطلع کنند، افزود: از مسئولان نیز درخواست داریم چهارشنبه آخر سال حتماً مراقبت بیشتری داشته باشند تا از حوادث احتمالی پیشگیری شود.
 
سمیرا ستوان خاطر نشان کرد: خدا را شکر شهرستان رودبار جنوب در سال گذشته هیچ خسارتی نداشته‌ایم.
 
وی بیان کرد: اگر در سطح شهر برنامه یا جشن ایمن برا چهارشنبه آخر سال مسئولان در نظر بگیرند که جوابگوی تخلیه انرژی و هیجانات جوانان باشد خیلی خوب بود.
 
رئیس بیمارستان رودبار جنوب گفت: متاسفانه آماری که روز گذشته اخبار اعلام‌ کرد تا الان ۶ مورد فوتی در رابطه با چهارشنبه سوری امسال داشتیم.
 
 
انتهای خبر/پ




«چهارشنبه سوری» جشنی کهن قربانی غفلت و هیجان

منبع:آرمـان
? «چهارشنبه سوری» جشنی کهن قربانی غفلت و هیجان