چرایی عدم ادامه برپایی جمعه بازار و نمایشگاه عرضه مستقیم بازار در جیرفت

فت فتو/کرمان رئیس اتاق اصناف جیرفت گفت : در سال جاری هیچ گونه نمایشگاه عرضه کالایی در این شهرستان برگزار نخواهد بود و جمعه بازار نیز متوقف شده است. علی میرکهنوج در گفت‌وگو با فت فتو از عدم فعالیت جمعه بازار و برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا خبرداد و افزود: وضعیت اقتصادی جامعه  اصناف و […]

فت فتو/کرمان رئیس اتاق اصناف جیرفت گفت : در سال جاری هیچ گونه نمایشگاه عرضه کالایی در این شهرستان برگزار نخواهد بود و جمعه بازار نیز متوقف شده است.

علی میرکهنوج در گفت‌وگو با فت فتو از عدم فعالیت جمعه بازار و برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا خبرداد و افزود: وضعیت اقتصادی جامعه  اصناف و بازار با توجه به فراگیری ویروس کرونا از سال گذشته و تعطیلی‌های مکرر، رکود حاکم بر بازار، تورم افسار گسیخته و وضعیت اقتصادی بسیار بد مردم موجبات ورشکستگی شدید  آنها را  فراهم  کرده  است.

رئیس اتاق اصناف جیرفت  با اشاره به وضعیت بازار و عدم تحمل قوانین اجباری اظهار کرد : وضعیت بازار به گونه‌ای است که دیگر تحمل هیچ گونه قوانین اجباری را ندارد و از این رو برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا  که در سال های گذشته رواج داشته است به هیچ عنوان امسال برگزار نخواهد شد.

میرکهنوج برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا را احجاف در حق بازاریان عنوان و اظهار کرد: وضعیت بغرنج بازار و ضربه ای را که در این موقعیت برگزاری نمایشگاه به بازاریان  وارد می‌کند، عدم برگزاری آن را طی درخواستی  از مسئولان و متولیان امر شهرستان، جنوب استان به ویژه از اتاق اصناف ایران درخواست کردیم.  

میرکهنوج با این تعبیر که ماهیت برگزاری نمایشگاه عرضه جنس با کیفیت با قیمت مناسب است، گفت: در وضعیت کنونی برگزاری نمایشگاه و عرضه اجناس فاقد کیفیت و با قیمت‌های بالا نه به نفع بازار و نه به نفع مردم است.  

رییس اتاق اصناف جیرفت با اشاره به تبعات ناشی از برپایی جمعه بازار اظهار کرد: با توجه به برگزاری جمعه بازار یا  متاسفانه استقرار دست فروشانی که در طول هفته در سطح بازار کار می کنند در جنب مصلی جیرفت که  اعتراض شدید بازاریان ورشکسته را موجب شده بود این مهم را به دادستان و امام جمعه شهرستان در میان گذاشتیم که برگزاری جمعه بازار که خارج از چارچوب قانونی بود از این هفته ملغی شد.

وی در ادامه از جامعه  بازاریان  خواست تا در این وضعیت اقتصادی نیز مردم را مراعات و بنا به شرایط موجود رعایت حال مشتریان را داشته باشند.  

وی شرایط بازار را متاثر از کرونا دانست و  گفت: شرایط بازار به گونه‌ای است که تحمل هیچ‌گونه تعطیلی را ندارد و از جامعه  بازاریان درخواست می شود نسبت به انجام واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تمام نکات مورد توجه ستاد مبارزه با کرونا را رعایت کنند.

انتهای پیام 




چرایی عدم ادامه برپایی جمعه بازار و نمایشگاه عرضه مستقیم بازار در جیرفت

منبع: ایـسنا
? چرایی عدم ادامه برپایی جمعه بازار و نمایشگاه عرضه مستقیم بازار در جیرفت