پیگیری شهید سلیمانی باعث ناکامی آمریکا در عراق و افغانستان شد

وزیر اسبق امور خارجه گفت: پیگیری جدی شهید سلیمانی باعث شد آمریکا در عراق و افغانستان نتواند نقشه اش را اجرا کند. منوچهر متکی وزیر اسبق وزارت امورخارجه کشور  در اجتماع مردم در مصلای کرمان گفت: مردم، ولی نعمت ما هستند و پشتیبان ولایت وفقیه هستند، مردم کار را تمام کردند و حالا نوبت مسئولین […]

وزیر اسبق امور خارجه گفت: پیگیری جدی شهید سلیمانی باعث شد آمریکا در عراق و افغانستان نتواند نقشه اش را اجرا کند.

منوچهر متکی وزیر اسبق وزارت امورخارجه کشور  در اجتماع مردم در مصلای کرمان گفت: مردم، ولی نعمت ما هستند و پشتیبان ولایت وفقیه هستند، مردم کار را تمام کردند و حالا نوبت مسئولین است.

او افزود: مردم آمدند آرایش سیاسی جهان را به نمایش بگذرند، روز قدس روز بین المللی انقلاب اسلامی است ، امام رحمت الله روز قدس را روز مبارزه جدی با یک غده سرطانی و مبارزه مسلمانان دانسته اند.

او می‌گوید: انگلیسی‌ها وقتی ۱۰۵ سال پیش وقتی با کشف نفت در این منطقه مواجهه شدند و برای اینکه این منطقه را زیر دست خود داشته باشند، زمینه تاسیس رژیم جدید را پایه گذاری کردند و البته با کشتار‌ها و تبعید‌ها ۳۱ سال طول کشید.

به گفته او این سرزمین دارای مردم خودش بود و مردمی که به اینجا آورند سرزمین داشتند و از اروپایی شرقی مردم آورند و ۳۱ سال برای تثبیت این رژیم تلاش کردند.

او می‌گوید:  تلاش کردند این رژیم جعلی را تثبیت کنند، ۳۱ سال مردم را از خانه‌ها را اخراج کردند و کشتار در اردوگاه‌ها را به وجود آوردند، اما موفق نشدند ، شکل گیری مبارزات فلسطینیان باعث شد بگویند این رژیم مشروطیت ندارد و با انقلاب اسلامی زلزله‌ای در منطقه به وجود آمد.

از همان سال پیروزی انقلاب اسلامی اروپایی‌ها به دست پا افتادند و کمپ دیوید را به وجود آوردند، فشاری که اعراب برای ما به وجود آوردند باعث شد سه وزیر خارجه مصر استعفا دادند.

او در ادامه گفت: کلینتون با مسئله اسلو سعی کرد مساله فلسطین را حل کند، اما نشد و روسای جمهوری بعدی آمریکا ، مدام وعده دادند تا مشکل حل شود، اما نشد .

متکی گفت: ۱۰۵ سال است که نتوانستند فلسطین را حذف کنند و یهود با سرمایه گذاری جهانی قصد دارد که بتواند لابی کند.

او می‌گوید: امروز مردم کرمان و جهان آمدند مرور کنند، حامیان اسرائیل کجایند و این‌ها دارند دوره افول را می‌گذرانند با خواری از افغانستان رفتند و موفق نبودند.

به گفته متکی بعد از فروپاشی شوروی امریکا خواست ابر قدرت جهانی شود اما  نتواست هر آنچه که می‌خواهند را انجام دهند.

متکی گفت: آمریکایی‌ها اول وارد افغانستان و بعد عراق شدند، نگاه نافذ سردار سلیمانی این بود که  آمریکایی‌ها در عراق دنبال دولتی هستند ضد ایران باشد و موافق آمریکا باشد.

او در ادامه گفت: من امروز در زادگاه شهید سلیمانی می‌گویم پیگیری جدی شهید سلیمانی باعث شد آمریکا در عراق و افغانستان نتواند نقشه اش اجرا کند.

او گفت: آمریکایی‌ها در افغانستان و در منطقه کم آوردند و نتوانستند افکار عمومی را اقناع کنند که چرا اینجا هستند، آن‌ها در افغانستان روز‌ها از خودشان دفاع می‌گردند و شب‌ها به تروریست‌ها در ترور مردم کمک می‌کردند.

به گفته متکی: اسرائیل نه راه پیش دارد نه راه پس و مجبور به دو راهکار است یا سیاسی که رفراندم توسط ساکنان اصلی انجام دهد و در غیر این صورت محکوم به مقاومت خستگی ناپذیر فلسطینیان اند، امسال پا به پای غزه مردم در کرانه باختری بلند شدند و به مقاومت کمک کردند.

متکی می‌گوید؛ سردار سلیمانی گفت: آن‌ها داعش را به وجود آوردند و اگر چند ملیتی با عراق و سوریه می‌جنگند ما هم چند ملیتی بجنگیم که در این صورت می‌تواند ارتش اسلامی شکل بگیرد و به مدد فلسطینی‌ها بیایند.

او گفت: اسرائیل امسال عصبانی‌تر از قبل است، ۴۳ سال خواستند سازش کنند، اما نشد و به سمت کشور‌های عربی رفتند باید سازش برخی کشور‌های با اسرائیل جرم انگاری شود.

 

فت فتو کرمان کرمان




پیگیری شهید سلیمانی باعث ناکامی آمریکا در عراق و افغانستان شد

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? پیگیری شهید سلیمانی باعث ناکامی آمریکا در عراق و افغانستان شد