پیش بینی برداشت ۹ تن گیاهان دارویی از شهرستان زرند

عسکرنژاد مسئول اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از پیش بینی برداشت حدود ۳۵ تن گیاهان دارویی از مراتع استان کرمان طی سال جاری خبر داد. به گزارش فت فتو، مسئول اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در بازدید از مراتع شهرستان زرند با اعلام این خبر […]

عسکرنژاد مسئول اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از پیش بینی برداشت حدود ۳۵ تن گیاهان دارویی از مراتع استان کرمان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش فت فتو، مسئول اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در بازدید از مراتع شهرستان زرند با اعلام این خبر اظهار داشت: ۶میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار وسعت مراتع استان کرمان است که از سطح قابل توجهی برخوردار است و ۲ میلیون هکتار رویشگاه‌های گیاهان دارویی تشکیل می‌دهد.

 
وی افزود: در سال جاری بنا به رویکرد واحد فنی اداره کل طرحهای بهره برداری گیاهان دارویی در سطح استان آزاد شده است و پیش بینی می‌شود ۳۵ هزار کیلوگرم گیاهان دارویی از مراتع استان کرمان برداشت شود.
 
عسکرنژاد خاطرنشان کرد شهرستان زرند بنا به وسعت سطح قابل توجهی از گیاهان دارویی در سطح استان را دارد و پیش بینی می‌شود بین ۸ الی ۹ تن گیاهان دارویی از مراتع این شهرستان برداشت شود.
 
وی با اشاره به طرحهای مرتع داری تلفیقی گفت: با رویکرد افزایش معیشت بهره برداران در دستور کار اداره کل استان است که خوشبختانه شهرستان زرند در این مقوله پیشتاز سایز شهرستانهای استان کرمان است.
 
انتهای پیام/قنبرزهی




پیش بینی برداشت ۹ تن گیاهان دارویی از شهرستان زرند

منبع:آرمـان
? پیش بینی برداشت ۹ تن گیاهان دارویی از شهرستان زرند