پیش‌‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن فلفل گلخانه‌ای در جنوب استان

نذیر کرمان ـ گروه اقتصاد:معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از آغاز برداشت محصول فلفل از ۳۰۶ هکتار گلخانه‌های منطقه طی روزهای آینده خبر داد و گفت:«پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰ هزار تن محصول برداشت شود که به کشورهایی از جمله روسیه،ارمنستان،گرجستان،عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر خواهد شد». پیمان نامور اظهار […]

نذیر کرمان ـ گروه اقتصاد:معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از آغاز برداشت محصول فلفل از ۳۰۶ هکتار گلخانه‌های منطقه طی روزهای آینده خبر داد و گفت:«پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰ هزار تن محصول برداشت شود که به کشورهایی از جمله روسیه،ارمنستان،گرجستان،عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر خواهد شد».

پیمان نامور اظهار کرد:«جنوب کرمان با بیش از دو هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانۀ تولید انواع محصولات جالیزی از جمله خیار،فلفل،بادمجان،گوجه فرنگی و توت‌فرنگی مقام اول تولید محصولات گلخانه‌ای در کل کشور را به خود اختصاص داده است».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از ایسنا کرمان،وی ۱۲ آذرماه در ادامۀ اظهاراتش بیان کرد:«حدود ۳۰۶ هکتار به کشت انواع فلفل (دلمه‌ای و شمشیری) اختصاص دارد که با تولید بیش از ۳۰ هزار تن در سال،مقام اول سطح و تولید فلفل گلخانه‌ای در بین استان‌های کشور را داریم».

نامور از آغاز برداشت فلفل گلخانه ای از نیمۀ دوم آذرماه خبرداد که تا اواخر اردیبهشت‌ماه و قبل از شروع گرما ادامه دارد.

وی افزود:«در طول فصل برداشت به طور متوسط از هر هکتار گلخانه ۱۰۰ تن فلفل دلمه رنگی و ۹۰ تن فلفل شمشیری یا کاپی برداشت و عمدتا به کشور روسیه صادر می‌شود».

وی اضافه کرد:«با توجه به شرایط منحصر به‌فرد منطقه جنوب کرمان در فصل تولید فلفل محصول تولید شده با کیفیت و طرفداران زیادی در بین مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی دارد». / الف




پیش‌‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن فلفل گلخانه‌ای در جنوب استان

منبع:خبر کرمان
?

پیش‌‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن فلفل گلخانه‌ای در جنوب استان

:اخبار استان کرمان – اقتصادی