پیش‌بینی برداشت ۲ تن زعفران از مزارع زرند

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: مدیر جهاد کشاورزی زرند باب بیان این‌که ۴۱۴ هکتار زمین کشاورزی در زرند زیر کشت زعفران قرار دارد،گفت:«امسال بیش از ۲ تن زعفران از این زمین‌ها برداشت می‌شود». محمدی در جشنواره زعفران که در روستای دشتخاک شهرستان زرند برگزار شد با اشاره به کیفیت بالای زعفران تولید شده در مناطق کوهستانی […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: مدیر جهاد کشاورزی زرند باب بیان این‌که ۴۱۴ هکتار زمین کشاورزی در زرند زیر کشت زعفران قرار دارد،گفت:«امسال بیش از ۲ تن زعفران از این زمین‌ها برداشت می‌شود».

محمدی در جشنواره زعفران که در روستای دشتخاک شهرستان زرند برگزار شد با اشاره به کیفیت بالای زعفران تولید شده در مناطق کوهستانی زرند افزود:«خاک حاصلخیز،کیفیت زعفران تولید شده در دهستان‌های دشتخاک،سربنان،جرجافک و حتکن را افزایش داده و از لحاظ عطر و بو بسیار برتر از دیگر محصولات موجود در بازار است».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا کرمان،فرماندار زرند نیز با قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره اظهار کرد:«برندسازی زعفران و فرآوری و صادرات این محصول ارزشمند در دستور کار شهرستان زرند قرار گرفته است».

سیدرضا حسینی‌نژاد با اشاره به استقبال خوب کشاورزان منطقه و درآمدزایی زعفران نسبت به دیگر محصولات پر آب،بر گسترش تولید محصولات کم‌آب‌بر از قبیل زعفران،زرشک،گل محمدی،کینوا و…  تاکید کرد .

در جشنواره زعفران دشتخاک شهرستان زرند،قریب به ۱۰۰ غرفه صنایع‌دستی،گیاهان دارویی،غذاهای محلی،زعفران و مشتقات و انواع دمنوش و غذاهای گیاهی،میزبان قریب به ۱۰ هزار شرکت‌کننده از سراسر استان بود.

در این نمایشگاه علاوه بر معرفی محصولات کشاورزی،آیین و رسوم عشایر به همراه موسیقی محلی به نمایش گذاشته شد.




پیش‌بینی برداشت ۲ تن زعفران از مزارع زرند

منبع:خبر کرمان
?

پیش‌بینی برداشت ۲ تن زعفران از مزارع زرند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی