پنج شهرستان استان کرمان به ثبت ملی رسیدند

فت فتو/کرمان با رأی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی و هیئت شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی پنج شهرستان استان کرمان به ثبت ملی رسیدند. به گزارش فت فتو در نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی که برای اولین بار خارج از پایتخت و در کرمان برگزار شد پس از […]

فت فتو/کرمان با رأی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی و هیئت شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی پنج شهرستان استان کرمان به ثبت ملی رسیدند.

به گزارش فت فتو در نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی که برای اولین بار خارج از پایتخت و در کرمان برگزار شد پس از بررسی شهرستان‌های کرمان، راور، راین، شهربابک و قلعه‌گنج از منظر صنایع‌دستی و میراث فرهنگی و اظهار دفاعیه فرمانداران و ائمه جمعه این شهرستان‌ها به ثبت ملی رسیدند.

پویا محمودیان در اعلام رأی داوران در این نشست بیان کرد: به منظور صیانت و حفظ صنایع دستی و هنرهای سنتی این مرز و بوم و به یادگار نگه‌داشتن این هنرها برای فرزندان این آب و خاک ثبت‌های ملی و جهانی انجام می‌شود.
وی افزود: امروز در پنجمین شورای  راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی در استان کرمان بر اساس نظر هیئت ارزیابان و هیئت داوران شورای راهبردی شهرستان شهر بابک به عنوان شهر ملی فیروزه، قلعه‌گنج به عنوان شهر ملی حصیربافی، راور به عنوان شهر ملی قالی، کرمان به عنوان شهر ملی پته و شهر راین با یک فاصله زمانی شش ماهه مشروط به انجام موضوعات گفته‌شده به عنوان شهر ملی چاقو به ثبت ملی رسیدند.
انتهای پیام




پنج شهرستان استان کرمان به ثبت ملی رسیدند

منبع: ایـسنا
? پنج شهرستان استان کرمان به ثبت ملی رسیدند