پروژه انتقال آب از دریای عمان به اعتباری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد

علی رشیدی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمان بزرگ‌ترین بحران استان کرمان، را بحران آب عنوان کرد و گفت: بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه آبرسانی در استان کرمان داریم، که سرمایه گذاران می‌توانند برای اجرا در این پروژه‌ها ورود کنند. جلسه سرمایه گذرای استان با تعدادی از سرمایه گذاران از […]

علی رشیدی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمان بزرگ‌ترین بحران استان کرمان، را بحران آب عنوان کرد و گفت: بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه آبرسانی در استان کرمان داریم، که سرمایه گذاران می‌توانند برای اجرا در این پروژه‌ها ورود کنند.

جلسه سرمایه گذرای استان با تعدادی از سرمایه گذاران از جمله کشور افغانستان با حضور مدیران ارشد استان کرمام و با ریاست استانداری کرمان برگزار شد.

دستگاه های اداری استان یکی پس از دیگری به پتانسیل های سرمایه گذاری استان اشاره کردند.

علی رشیدی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمان بزرگ‌ترین بحران استان کرمان، بحران آب عنوان کرد و گفت: بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه آبرسانی در استان کرمان داریم، که سرمایه گذاران می‌توانند برای اجرای در این پروژه‌ها ورود کنند.

وی ادامه داد: ۱۵۱ میلیون متر مکعب تخصیص آب از دریای عمان برای جنوب استان کرمان داریم، این پروژه فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

رشیدی اذعان کرد: پروژه انتقال آب از دریای عمان به اعتباری بالغ بر  ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که مطالعات انتقال آب از دریای عمان به جنوب استان کرمان نیز در حال انجام است.

سعید شعرباف شهردار کرمان نیز در این جلسه  عنوان کرد: برای شهر کرمان ۵ محور فرصت سرمایه‌گذاری است، که ایجاد مجتمع‌های تجاری رفاهی یک ظرفیت مهم با توجه به پتانسیل زائر شهری کرمان برای  سرمایه‌گذاریمناسب است.

شهردار کرمان  به اقدامات انجام شده در شهر کرمان نیز اشاره کرد و گفت:  شهرک سلامت در شهر کرمان در حال احداث است و مطالعات آن انجام شده است و به دنبال احداث یک شهربازی در سعادت آباد کرمان هستیم که محل خوبی برای سرمایه گذاری است.

در ادامه مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اذعان کرد: در حوزه صنعت فولاد پروژه های ۲۵ میلیارد تا ۶۰ هزار میلیارد تومانی داریم که به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شوند و محیط بسیار مناسبی است زیرا استان کرمان به زودی به هقطب تولید فولاد کشور بدل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره فولاد در استان کرمان در اولویت بوده و ایجاد صنایع پایین دستی فولاد یک ظرفیت مهم برای سرمایه‌گذاری است، گفت: پروژه پتروشمی فجر استان کرمان که مواد اولیه آن نیز در استان کرمان وجود دارد محل خوبی برای سرمایه گذاری است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: پروژه پتروشیمی کرمان به  رقمی بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد که مجوزات لازم آن نیز اخذ شده است.

علیرضا عبدیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه تامین آب صنعت از منابع زیرزمینی ممنوع شده است، افزود: در بخش اجرای فاضلاب شهری و استفاده از پساب آن برای آب صنعت، امکان سرمایه‌گذاری خوبی در استان کرمان وجود دارد که از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم.

محمدمهدی فداکار استان کرمان نیز با بیان اینکه ظرفیت‌های بزرگی در زمینه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، گفت: آماده هستیم که این ظرفیت‌ها را به سرمایه‌گذاران واگذار کنیم و از‌ سرمایه‌گذاری در استان، حتماً حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری خارجی نیز یک ظرفیت است که با استفاده از منابع مالی خارجی در استان باید ایجاد شود که از آن هم حتماً استقبال می‌کنیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه هفت شهرستان در جنوب استان کرمان واقع شده که در ابعاد مختلف امکان سرمایه‌گذاری در این مناطق وجود دارد، گفت: از جمله این ظرفیت‌ها می‌توان به ساخت هتل، بیمارستان، احداث، راه‌ها و معدن اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن نیز یک ظرفیت است که می‌توان با سرمایه‌گذاران تفاهم کرد، افزود: فرصت‌های سرمایه گذاری در استان کرمان احصا شده و دستگاه‌های مختلف آماده همکاری با سرمایه‌گذاران هستند.

در پایان پتانسیل های مسکن سازی مورد توجه سرمایه گزاران افغان قرار گرفت و مصوب شد تا در این مسیر مشکلات رفع و نقشه راه تدوین شود تا تفاهم نامه های مورد نظر منعقد شود.

شایان ذکر است تکمیل راه های گردشگری، پروژه های شهری و انبوه سازی در شمال و جنوب نیز از دیگر عوامل سرمایه گذاری مطرح شدند.

انتهای پیام / طهماسبی
 




پروژه انتقال آب از دریای عمان به اعتباری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد

منبع:آرمـان
? پروژه انتقال آب از دریای عمان به اعتباری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد