وضعیت کرونایی کرمان خوشایند نیست/ ۵۶ بستری در بیمارستان های استان

فت فتو/کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر در بیمارستان های استان کرمان ۵۶ مبتلا به کووید ۱۹ بستری هستند که بیشترین موارد بستری مربوط به شهرستان سیرجان است و در دو هفته اخیر متاسفانه چهار نفر در استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. سعید صحبتی […]

فت فتو/کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر در بیمارستان های استان کرمان ۵۶ مبتلا به کووید ۱۹ بستری هستند که بیشترین موارد بستری مربوط به شهرستان سیرجان است و در دو هفته اخیر متاسفانه چهار نفر در استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

سعید صحبتی ظهر امروز ۲۴ دی ماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: با پایان یافتن موج قبلی کرونا، طی هفته های زیادی مرگ و میر در استان کرمان صفر بود اما با توجه به شیوع دو زیر سویه جدید در جهان از حدود دو هفته قبل وضعیت کرمان نیز از آن تاثیر گرفت و آمار ابتلا و مرگ و میر در استان تغییر کرد.

وی درباره وضعیت کرونایی شهرستان کوهبنان، اظهار کرد: این شهرستان نمی تواند دو پله صعود کند و هفته گذشته یک مورد بستری داشته است لذا این موضوع را با وزارت بهداشت و درمان مطرح کردیم تا وضعیت را دوباره بررسی کنند. گفتنی است که کوهبنان در هفته قبل در وضعیت عادی قرار داشته و این هفته وضعیت آن را نارنجی اعلام کردند.

طبق اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در حال حاضر در بیمارستان های استان کرمان ۵۶ مبتلا به کووید ۱۹ بستری هستند که بیشترین موارد بستری مربوط به شهرستان سیرجان است و در دو هفته اخیر متاسفانه چهار نفر در استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

او به مردم توصیه کرد: با توجه به اینکه زمان زیادی از دوره تزریق دز واکسن یادآور گذشته لذا میزان ایمنی کاهش یافته و لازم است نوبت های یادآور واکسن خود را تزریق کنید.

صحبتی از آمار واکسن تزریق شده سخن به میان آورد و تصریح کرد: بیش از نیمی از افراد مشمول استان کرمان نوبت سوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند اما متاسفانه نوبت چهارم را فقط ۱۳ درصد افراد مشمول (افراد بالای ۱۸ سال) تزریق کرده اند.

او در بخشی از سخنانش بیان کرد: در کرمان نمی توانیم سویه جدید تعیین کنیم لذا آزمایشات را به تهران ارسال می کنیم و هنوز جواب تست های ارسالی داده نشده که ببینیم آیا سویه جدید در کرمان نیز منتشر شده است یا خیر.

انتهای پیام




وضعیت کرونایی کرمان خوشایند نیست/ ۵۶ بستری در بیمارستان های استان

منبع: ایـسنا
? وضعیت کرونایی کرمان خوشایند نیست/ ۵۶ بستری در بیمارستان های استان