وزیر کار: استقلال سیاسی و اقتصادی مهم‌ترین توفیقات جمهوری اسلامی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از مهم‌ترین توفیقات جمهوری اسلامی ایران استقلال سیاسی و اقتصادی است. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سید صولت مرتضوی امروز در بازدید از معدن زغالسنگ هشونی کوهبنان در جمع کارگران این معدن اظهار داشت: هفته دولت بستری برای بیان دیدگاه‌های آحاد مختلف مردم و شنیدن سخن جامعه […]


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از مهم‌ترین توفیقات جمهوری اسلامی ایران استقلال سیاسی و اقتصادی است.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سید صولت مرتضوی امروز در بازدید از معدن زغالسنگ هشونی کوهبنان در جمع کارگران این معدن اظهار داشت: هفته دولت بستری برای بیان دیدگاه‌های آحاد مختلف مردم و شنیدن سخن جامعه کارگری و پای خاطرات‌ نشستن و تقدیر از زحمات این عزیزان است.

وی با اشاره آن اینکه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشمار است، گفت: مهم‌ترین توفیق جمهوری اسلامی ایران استقلال سیاسی و اقتصادی است.

 مرتضوی با اشاره به اینکه استقلال سیاسی ما برگرفته از استقلال اقتصادی است، بیان داشت: استقلال اقتصادی ما مدیون تلاش‌ها و خروجی پنجه‌های پینه بسته شما کارگران است.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: جامعه کارگری جمهوری اسلامی ایران را به خودکفایی رسانده است.

وی افزود: در برخی از دیدارهایی که با کشورهای خارجی داریم، با توجه به تحریم‌های اقتصادی، جنگ تحمیلی و تحریم‌های فلج‌کننده، زمانی که به ایران سفر می‌کنند و این همه پیشرفت و توسعه را می‌بینند، انگشت حیرت به دندان می‌گیرند.

مرتضوی تصریح کرد: همه توفیقات کشور هنر کارگران، کارشناسان و دانشمندان است که قادر به بیان تقدیر از وسعت خدمات شما عزیزان نیستیم.

 وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار است، تاکید کرد: سیاست‌های ایران هراسی دشمنان دیگر نخ‌نما شده است و دولت آیت‌الله رئیسی در زمینه امور خارجه گام‌های بلندی بر داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه دنیا به‌ویژه استکبار جهانی به‌دنبال دو قطبی کردن جهان اسلام به‌ویژه دشمن تراشی مصنوعی در بین آحاد جامعه اسلامی هستند.

 مرتضوی عنوان کرد: ما در کشور در زمینه‌های علوم و فنون دریایی،علوم و فنون فضایی، توسعه کارخانجات، نفت و پتروشیمی و … پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم.

 وی افزود: امروز آمده‌ام صمیمانه‌ترین سلام گرم آقای رئیس‌جمهور را به شما کارگران عزیز ابلاغ کنم و از خدمات‌تان تشکر کنم.

 مرتضوی تصریح کرد: شما مشکلاتی دارید و ما آنها را درک می‌کنیم و باید این مشکلات حتما برطرف شود.

 وی عنوان کرد: مجموعه زغالسنگ دارایی‌های زیادی دارد و باید مولدسازی شوند و این مولدسازی‌ها حتما صرف هزینه‌های توسعه و بهداشت کار شود.

 مرتضوی با اشاره به اینکه از فرسودگی کارگران سخت متاثر هستم، اما بالاتر از فرسودگی بی‌انگیزگی است، گفت: کارگر باید انگیزه داشته باشد و یکی از انگیزه‌هایی که برای کارگر ایجاد کنید ابروی گشاده است و به فرموده مقام معظم رهبری« چون وا نمی‌کنی گرهی، خود گره مباش، ابرو گشاده باش چو دستت گشاده نیست».

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کارفرما باید درک مناسبی از کارگر داشته باشد، افزود: تا زمانی که به محل کار کارگران معادن نرویم چگونه می‌توانیم مشکلات و سختی‌های آنها را درک کنیم.

وی ادامه داد: پزشک باید کارگران را مرتب معاینه، درمان و پیشگیری کند و هزینه آنها پرداخت شده و باید مورد استفاده قرار گیرد.

 مرتضوی با اشاره به اینکه باید ضریب ۱.۵ درصد سختی کار اصلاح شود، بیان داشت: برخی از کارگران برای بخش خصوصی کار کردند که حق و حقوق آنها را به‌درستی پرداخت نکرده‌اند که بررسی و اگر در حیطه وظایفم بود باید اصلاح شود و مشکلات این کارگران را حل کنیم.

 مرتضوی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه من که وزیر هستم، اگر یک ماه حقوقم پرداخت نشود دچار مشکل می‌شوم، گفت: باید حقوق کارگر به موقع پرداخت شود تا ایجاد انگیزه کند و ایجاد انگیزه بهره‌وری را بالاتر می‌برد.

وی ابراز داشت: برای ایجاد انگیزه در کارگر، باید کارفرما اعلام کند اگر شما این مقدار تولید انجام داده‌اید ما تا ۱۰ درصد آن را کارانه می‌دهیم و این موجب می‌شود که فرسودگی‌ها تبدیل به نشاط شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: از ظرفیت جوانان خلاق برای به‌روزرسانی تجهیزات و افزایش بهره‌وری معادن باید استفاده کنید.

وی گفت: در راستای نهضت ملی مسکن، ساخت مسکن برای کارگران در اولویت قرار. داشته باشد .

 مرتضوی در پایان سخنان خود افزود: ۵۰ درصد از حقوق بیمه بیکاری یک ماه به کارگران این معدن که باید دو ماه به‌دلیل سیلاب بیکار می‌شدند، اما کار را تعطیل نکردند و با دستان خالی معدن را بازسازی کردند، به عنوان پاداش داده شود.

 پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب





وزیر کار: استقلال سیاسی و اقتصادی مهم‌ترین توفیقات جمهوری اسلامی است

منبع: فــارس
? وزیر کار: استقلال سیاسی و اقتصادی مهم‌ترین توفیقات جمهوری اسلامی است