وزیر کار:جامعه کارگری جمهوری اسلامی ایران را به خودکفایی رسانده است

مرتضوی با اشاره به اینکه استقلال سیاسی ما برگرفته از استقلال اقتصادی است، بیان داشت: استقلال اقتصادی ما مدیون تلاش‌ها و خروجی پنجه‌های پینه بسته شما کارگران است و این جامعه کارگری است که جمهوری اسلامی ایران را به خودکفایی رسانده است. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سید صولت مرتضوی امروز در بازدید از […]


مرتضوی با اشاره به اینکه استقلال سیاسی ما برگرفته از استقلال اقتصادی است، بیان داشت: استقلال اقتصادی ما مدیون تلاش‌ها و خروجی پنجه‌های پینه بسته شما کارگران است و این جامعه کارگری است که جمهوری اسلامی ایران را به خودکفایی رسانده است.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سید صولت مرتضوی امروز در بازدید از معدن زغالسنگ هشونی کوهبنان در جمع کارگران این معدن اظهار داشت: هفته دولت بستری برای بیان دیدگاه‌های آحاد مختلف مردم و شنیدن سخن جامعه کارگری و پای خاطرات‌ نشستن و تقدیر از زحمات این عزیزان است.

وی با اشاره آن اینکه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشمار است، گفت: مهم‌ترین توفیق جمهوری اسلامی ایران استقلال سیاسی و اقتصادی است.

 مرتضوی با اشاره به اینکه استقلال سیاسی ما برگرفته از استقلال اقتصادی است، بیان داشت: استقلال اقتصادی ما مدیون تلاش‌ها و خروجی پنجه‌های پینه بسته شما کارگران است و این جامعه کارگری است که جمهوری اسلامی ایران را به خودکفایی رسانده است.

وی افزود: در برخی از دیدارهایی که با کشورهای خارجی داریم، با توجه به تحریم‌های اقتصادی، جنگ تحمیلی و تحریم‌های فلج‌کننده، زمانی که به ایران سفر می‌کنند و این همه پیشرفت و توسعه را می‌بینند، انگشت حیرت به دندان می‌گیرند.

مرتضوی تصریح کرد: همه توفیقات کشور هنر کارگران، کارشناسان و دانشمندان است که قادر به بیان تقدیر از وسعت خدمات شما عزیزان نیستیم.

 وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار است، تاکید کرد: سیاست‌های ایران هراسی دشمنان دیگر نخ‌نما شده است و دولت آیت‌الله رئیسی در زمینه امور خارجه گام‌های بلندی بر داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه دنیا به‌ویژه استکبار جهانی به‌دنبال دو قطبی کردن جهان اسلام به‌ویژه دشمن تراشی مصنوعی در بین آحاد جامعه اسلامی هستند.

 مرتضوی عنوان کرد: ما در کشور در زمینه‌های علوم و فنون دریایی،علوم و فنون فضایی، توسعه کارخانجات، نفت و پتروشیمی و … پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم.

 وی افزود: امروز آمده‌ام صمیمانه‌ترین سلام گرم آقای رئیس‌جمهور را به شما کارگران عزیز ابلاغ کنم و از خدمات‌تان تشکر کنم.

 مرتضوی تصریح کرد: شما مشکلاتی دارید و ما آنها را درک می‌کنیم و باید این مشکلات حتما برطرف شود.

 وی عنوان کرد: مجموعه زغالسنگ دارایی‌های زیادی دارد و باید مولدسازی شوند و این مولدسازی‌ها حتما صرف هزینه‌های توسعه و بهداشت کار شود.

 مرتضوی با اشاره به اینکه از فرسودگی کارگران سخت متاثر هستم، اما بالاتر از فرسودگی بی‌انگیزگی است، گفت: کارگر باید انگیزه داشته باشد و یکی از انگیزه‌هایی که برای کارگر ایجاد کنید ابروی گشاده است و به فرموده مقام معظم رهبری« چون وا نمی‌کنی گرهی، خود گره مباش، ابرو گشاده باش چو دستت گشاده نیست».

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کارفرما باید درک مناسبی از کارگر داشته باشد، افزود: تا زمانی که به محل کار کارگران معادن نرویم چگونه می‌توانیم مشکلات و سختی‌های آنها را درک کنیم.

وی ادامه داد: پزشک باید کارگران را مرتب معاینه، درمان و پیشگیری کند و هزینه آنها پرداخت شده و باید مورد استفاده قرار گیرد.

 مرتضوی با اشاره به اینکه باید ضریب ۱.۵ درصد سختی کار اصلاح شود، بیان داشت: برخی از کارگران برای بخش خصوصی کار کردند که حق و حقوق آنها را به‌درستی پرداخت نکرده‌اند که بررسی و اگر در حیطه وظایفم بود باید اصلاح شود و مشکلات این کارگران را حل کنیم.

 مرتضوی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه من که وزیر هستم، اگر یک ماه حقوقم پرداخت نشود دچار مشکل می‌شوم، گفت: باید حقوق کارگر به موقع پرداخت شود تا ایجاد انگیزه کند و ایجاد انگیزه بهره‌وری را بالاتر می‌برد.

وی ابراز داشت: برای ایجاد انگیزه در کارگر، باید کارفرما اعلام کند اگر شما این مقدار تولید انجام داده‌اید ما تا ۱۰ درصد آن را کارانه می‌دهیم و این موجب می‌شود که فرسودگی‌ها تبدیل به نشاط شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: از ظرفیت جوانان خلاق برای به‌روزرسانی تجهیزات و افزایش بهره‌وری معادن باید استفاده کنید.

وی گفت: در راستای نهضت ملی مسکن، ساخت مسکن برای کارگران در اولویت قرار داشته باشد .

 مرتضوی در پایان سخنان خود افزود: ۵۰ درصد از حقوق بیمه بیکاری یک ماه به کارگران این معدن که باید دو ماه به‌دلیل سیلاب بیکار می‌شدند، اما کار را تعطیل نکردند و با دستان خالی معدن را بازسازی کردند، به عنوان پاداش داده شود.

 پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب





وزیر کار:جامعه کارگری جمهوری اسلامی ایران را به خودکفایی رسانده است

منبع: فــارس
? وزیر کار:جامعه کارگری جمهوری اسلامی ایران را به خودکفایی رسانده است