ورود بیش‌از ۱ میلیون مسافر نوروزی به استان کرمان

مشاور در امور گردشگری مدیر‌کل میراث ‌فرهنگی استان کرمان گفت: آمار ورودی به استان از ابتدای تعطیلات تاکنون ۱ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۵۶۵ نفر است. معین افضلی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن گفت: حوزه ستاد اجرایی […]

مشاور در امور گردشگری مدیر‌کل میراث ‌فرهنگی استان کرمان گفت: آمار ورودی به استان از ابتدای تعطیلات تاکنون ۱ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۵۶۵ نفر است.

معین افضلی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن گفت: حوزه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان، مانند سراسر کشور در ۱۵ حوزه کمیته تخصصی با ابلاغ استاندار تشکیل و فعالیت‌های این کمیته از اوایل اسفندماه آغاز شد.

مشاور در امور گردشگری مدیر‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: جلسات متعدد تخصصی در عرصه‌های مختلف این کمیته‌ها برگزار و درنهایت در تاریخ ۲۴ اسفندماه جمع‌بندی با حضور استاندار به‌منظور آمادگی استان برای پذیرش میهمانان نوروزی برگزار شد.

وی بیان کرد: باتوجه‌به پیش‌بینی‌های که ستاد مرکزی خدمات سفر انجام داده بود، استان کرمان جزو استان‌هایی بود که باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی، استقبال خوب مسافران برای آن محتمل بود.

افضلی با بیان اینکه در بحث استقبال از مسافران نوروزی کارها و اقدامات خوبی انجام شد، عنوان کرد: در زمینه نظارت بر تأسیسات گردشگری ۳۶ اکیپ بازرسی در حال فعالیت است که از تأسیسات گردشگری سطح استان بازدید می‌کنند و تاکنون ۴۸۰ مورد بازدید انجام شده است و البته این بازدیدها به‌صورت پیوسته در حال انجام است.

مشاور در امور گردشگری مدیر‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز در سطح استان بنر و بیلبوردهایی نصب شده، همچنین تهیه بروشور و نقشه برای معرفی شهرستان‌ها، موزه‌ها و اماکن تاریخی از دیگر اقدامات انجام شده است که در این زمینه به‌ کمک نیروهای هلال‌ احمر بروشورها و نقشه‌ها توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: در موزه‌ها از راهنمایان گردشگری دارای مجوز و متخصص استفاده کرده‌ایم که با یک پوشش و لباس فرم متحدالشکل فعالیت می‌کنند.

افضلی با بیان اینکه برنامه‌های نوروزگاه پابرجاست، تصریح کرد: خوشبختانه میزان رضایت‌مندی مسافران خوب بوده است و از تاریخ ۲۵ اسفندماه تاکنون ۴۲ مورد شکایت در سامانه شکایت ۰۹۶۲۹ ثبت شده که موارد، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مشاور در امور گردشگری مدیر‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان درخصوص میزان حضور مسافر در سطح استان گفت: آمار ورودی به استان از ابتدا تاکنون ۱ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۵۶۵ نفر است و همچنین آمار اقامت مسافران نوروزی در تأسیسات گردشگری ۸۹ هزار و ۹۷۷ نفر است.

وی با بیان اینکه درصد اشتغال در این مدت ۴۹ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: بیشترین بازدید مسافران نوروزی از باغ شاهزاده ماهان با تعداد ۳۰ هزار و ۳۹۰ نفر، پس از آن حمام گنجعلی‌خان با تعداد ۱۲ هزار ۹۲۳ بازدیدکننده و ارگ بم در جایگاه سوم با تعداد ۱۲ هزار و ۹۲۲ بازدیدکننده بوده است.

انتهای خبر/م

 




ورود بیش‌از ۱ میلیون مسافر نوروزی به استان کرمان

منبع:آرمـان
? ورود بیش‌از ۱ میلیون مسافر نوروزی به استان کرمان