وجود ۶۶۰۰ دانش‌آموز اتباع بیگانه در شهرستان سیرجان

فت فتو/کرمان طبق اعلام نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی حدود ۶ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز اتباع بیگانه در شهرستان سیرجان در حال تحصیل هستند. شهباز حسن‌پور ظهر امروز ۲۰ تیرماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان سیرجان با اشاره به حقوق پایین کارکنان اداره جهاد کشاورزی سیرجان، گفت: پایین‌ترین حقوق در کشور […]

فت فتو/کرمان طبق اعلام نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی حدود ۶ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز اتباع بیگانه در شهرستان سیرجان در حال تحصیل هستند.

شهباز حسن‌پور ظهر امروز ۲۰ تیرماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان سیرجان با اشاره به حقوق پایین کارکنان اداره جهاد کشاورزی سیرجان، گفت: پایین‌ترین حقوق در کشور متعلق به مجموعه وزارت جهادکشاورزی است.

به گفته او، عشایر به روز سیاه نشسته اند و قیمت گوشت دام پایین تعیین شده و شرکت امور پشتیبانی دام هنوز خریدی انجام نداده وگ این در حالی است که سال‌های گذشته در این فصل گوشت دام را از عشایر خریداری می‌کرده است.
حسن‌پور ادامه داد: قیمت دام در سراسر کشور آزاد اعلام شده اما در استان کرمان و شهرستان سیرجان هنوز قیمت دستوری است.
حسن‌پور می‌افزاید: کرمان اولین استان کشور در زمینه تعداد دام است و عشایر با مشکل آب روبرو هستند.
حسن‌پور در ادامه درباره پروژه هایی که بنیاد مسکن اجرا کرده، گفت: شهرک هایی که به مردم واگذار شده در بحث زیرساخت آب و برق و گاز مشکل دارند.
او در ادامه از ۲۳ مدرسه خیرساز آماده تحویل در مهرماه خبر داد و افزود: پنج خانه عالم نیمه تمام در شهرستان سیرجان داریم.

حسن پور گفت: حدود ۶ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز اتباع بیگانه در شهرستان سیرجان در حال تحصیل هستند و این موضوع مشکلی برای این شهرستان ایجاد کرده زیرا مردم به دلیل مسائل فرهنگی اجازه نمی‌دهند، فرزندانشان در این مدارس تحصیل کنند.
به گزارش فت فتو، علی یعقوبی سرپرست فرماندار سیرجان نیز در این جلسه درخواست فراهم کردن زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان شهرستان سیرجان را داشت.
طبق اعلام او، در حوزه آموزش و پرورش عادی و عشایری شهرستان سیرجان کمبودهایی وجود دارد و در برخی از مدارس عشایری حتی صندلی برای نشستن دانش آموزان ندارند.
محمدرضا جاویدنیا دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سیرجان در این جلسه آب را دغدغه‌ اصلی امسال مردم شهرستان سیرجان دانست و تعریف نکردن پروژه جدید و تکمیل پروزه های نیمه تمام از سیاست‌های که دنبال می‌کنند، اعلام کرد.
او با اشاره به بازدید امروز از پروژه کانون پرورش فکری اظهار کرد: این پروژه دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و سه میلیارد تومان امسال برای آن مصوب کردیم تا فاز اول آن در سال‌جاری به بهره برداری رسد.
جاویدنیا از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بخشی از پروژه انبار امدادی جمعیت هلال احمر خبر داد و بیان کرد: ۶ مدارس خیرساز آماده بهره برداری هستند اما حصار ندارند که اعتبار لازم برای تکمیل آنها اختصاص داده می‌شود.
انتهای پیام




وجود ۶۶۰۰ دانش‌آموز اتباع بیگانه در شهرستان سیرجان

منبع: ایـسنا
? وجود ۶۶۰۰ دانش‌آموز اتباع بیگانه در شهرستان سیرجان