وجود مرغ هورمونی صحت ندارد

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان با تاکید بر این‌که مرغ هورمونی صحت ندارد،گفت که استفاده از هورمون به‌دلیل گران بودن و روش استفاده از آن که حتما باید تزریقی باشد،برای هیچ مرغداری مقرون به‌صرفه نیست. محمدرضا صادقی دربارۀ این‌که چرا مرغ در محدودۀ زمانی ۴۵ روزه به بیش از ۲ کیلو وزن […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان با تاکید بر این‌که مرغ هورمونی صحت ندارد،گفت که استفاده از هورمون به‌دلیل گران بودن و روش استفاده از آن که حتما باید تزریقی باشد،برای هیچ مرغداری مقرون به‌صرفه نیست.

محمدرضا صادقی دربارۀ این‌که چرا مرغ در محدودۀ زمانی ۴۵ روزه به بیش از ۲ کیلو وزن می‌رسد؛ توضیح داد:«اصلاح نژاد گونه‌های گوشتی مرغ باعث شده که جوجه‌ها در اندک‌زمان ممکن به یک وزن‌گیری مطلوب برسند و چون این رشد سریع است برخی فکر می‌کنند برای رشد مرغ از هورمون استفاده می‌شود».

وی افزود:«این تضمین را به شهروندان می‌دهیم تمامی مرغ‌هایی که با لیبل و بسته‌بندی از فروشگاه‌های مورد تایید دامپزشکی خریداری می‌شوند از نظر سلامتی کامل بررسی شده‌اند و شهروندان مطمئن باشند که جثۀ بزرگ و وزن بالای گوشت مرغ به‌دلیل اصلاح ژنتیکی است و اینکه مطرح می‌شود از هورمون استفاده می‌شود،غیرکارشناسی است».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان کرمان،صادقی با بیان اینکه بیش از ۵۶ مرغداری در سیرجان فعال است،اظهار کرد:«از لحظۀ ورود جوجه به داخل مرغداری تا زمانی که مجوز کشتارگاه گرفته می‌شود،به‌طور مستمر کارشناسان ما بازدید می‌کنند و در ادامه بعد نمونه‌برداری و با تأیید آزمایشگاه مورد تایید دامپزشکی،مرغ برای کشتار از مرغداری خارج می‌شود».

وی یادآور شد:«مرغدار از زمان صدور مجوز خروج به مدت ۴۸ ساعت فرصت دارد در غیر این‌صورت مجدد باید نمونه‌برداری و آزمایش انجام شود».

رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان با بیان اینکه بیشترین حساسیت ما آنتی‌بیوتیک است،افزود:«در آزمایش‌هایی که از سوی ما انجام می‌گیرد،باید میزان آنتی‌بیوتیک در گوشت مرغ صفر باشد».

وی تاکید کرد:«تمامی گوشت‌های قرمز و سفید که دارای بسته‌بندی و لیبل دامپزشکی هستند،از نظر سلامت،بررسی شده‌اند و مشکلی ندارند اما شهروندان نباید از افراد دوره‌گرد که هیچ نظارتی بر آن‌ها نیست اقدام به خرید دام،طیور و گوشت کنند». /پ




وجود مرغ هورمونی صحت ندارد

منبع:خبر کرمان
?

وجود مرغ هورمونی صحت ندارد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی