واکسیناسیون دام‌های اهلی وضدعفونی آبشخور‌ها

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان کرمان گفت:با آغاز کوچ عشایر در اوایل بهار و پاییز با همکاری ادارات کل دامپزشکی شمال و جنوب استان، کلیه دام‌های اهلی علیه بیماری‌های مشترک دامی واکسینه می‌کنند. به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان، منصور پورسینا، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان کرمان گفت: […]

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان کرمان گفت:با آغاز کوچ عشایر در اوایل بهار و پاییز با همکاری ادارات کل دامپزشکی شمال و جنوب استان، کلیه دام‌های اهلی علیه بیماری‌های مشترک دامی واکسینه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان، منصور پورسینا، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان کرمان گفت: با توجه به اینکه درمان حیات وحش در طبیعت امری محال است اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز بیماری در بیش از سه میلیون هکتار از اراضی تحت مدیریت این استان ضروری و ضامن بقای حیات وحش است.

او افزود: با آغاز کوچ عشایر در اوایل بهار و پاییز، این اداره کل با همکاری ادارات کل دامپزشکی شمال و جنوب استان، کلیه دام‌های اهلی داخل و حاشیه مناطق تحت مدیریت را علیه بیماری‌های مشترک دامی واکسینه می‌کنند.

پور سینا تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و اهمیت آبرسانی به حیات وحش، ضدعفونی آبشخور‌های مشترک انسان ساخت در مسیر عبور حیوانات اهلی و وحشی (با مواد سازگار با محیط زیست) در حال انجام است.

او عنوان کرد: بعضا به دلیل ورود دام قاچاق به مناطق، شاهد شیوع بیماری در حیات وحش به خصوص طاعون نشخوار کنندگان کوچک هستیم که معمولا این بیماری به دلیل نداشتن امکان درمان حیات وحش در طبیعت، موجب بروز تلفات گستره‌ای در جمعیت‌های (کل و بز و قوچ و میش) می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش از دامدران حاشیه مناطق تحت مدیریت خواست تا از ورود دام‌هایی که بر علیه بیماری‌های مشترک واکسینه نشده اند، خودداری کنند.

انتهای پیام/ی




واکسیناسیون دام‌های اهلی وضدعفونی آبشخور‌ها

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? واکسیناسیون دام‌های اهلی وضدعفونی آبشخور‌ها