واریز ۱۶/۵ هزار میلیارد تومانی حقوق دولتی معادن کرمان به خزانه کشور

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: تاکنون حدود ۱۶/۵ همت حقوق دولتی در استان کرمان وصول و به حساب خزانه واریز شده است. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ مهدی حسینی‌نژاد عصر امروز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه در ششمین جلسه شورای معادن استان کرمان اظهار کرد: امروز  ۱۳ دستور کار در […]

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: تاکنون حدود ۱۶/۵ همت حقوق دولتی در استان کرمان وصول و به حساب خزانه واریز شده است.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ مهدی حسینی‌نژاد عصر امروز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه در ششمین جلسه شورای معادن استان کرمان اظهار کرد: امروز  ۱۳ دستور کار در خصوص بررسی مشکلات معادن و صنایع معدنی و طرح‌های غیرمعدنی است که با محدوده‌های معدنی تداخل دارند و در این شورا مطرح می‌شوند.

وی با اشاره به تبصره پنج ماده ۱۴ قانون معادن ادامه داد: با پیگیری‌های شورای معادن استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بخشی از این تبصره در قانون برنامه هفتم توسعه مصوب شد که مهم‌ترین آنها تأمین برق موردنیاز هم کشور و هم صنایع است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: واحدهای معدنی و معادن که در حوزه انرژی خورشیدی هم در معدن و هم خارج از معدنشان سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌توانند از ظرفیت تبصره پنج ماده ۱۴ قانون معادن استفاده کنند و با تصویب در وزارت نیرو این مهم را عملیاتی کنند.

وی بیان کرد: تاکنون حدود ۱۶/۵ هزارمیلیارد تومان حقوق دولتی در استان کرمان وصول و به‌حساب خزانه واریز شده که امیدواریم  بازگشت ۱۵ درصد حقوق دولتی را به استان داشته باشیم و مانند سنوات گذشته رخ ندهد.

 حسینی‌نژاد ادامه داد: از محل یک درصد عوارض آلایندگی معادن حدود ۴۱۸ میلیارد تومان از معادن استان وصول شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: اجازه داده شده که هر معدن‌دار در کنار حوزه معادنی خود تجهیزات تولید برق خورشیدی را مستقر و از معافیت‌های مصوّب استفاده کند که کمک زیادی به تولید برق کشور می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت شمال کرمان ادامه داد: طرح تأمین برق فولاد راور با چند محدوده معدنی تداخل داشت که مصوب شده این طرح در مکان‌هایی که با این محدوده‌ها تداخل نداشته باشد، اجرا شود.

وی اظهار کرد: ۱۶ درصد از مساحت استان کرمان بلوکه سازمان انرژی اتمی است و توافق شده تا محدوده‌های معدنی را در قالب بسته‌های مشخص برای اکتشاف به این سازمان انرژی اتمی فرستاده و تعیین تکلیف شود.

انتهای خبر/ طهماسبی




واریز ۱۶/۵ هزار میلیارد تومانی حقوق دولتی معادن کرمان به خزانه کشور

منبع:آرمـان
? واریز ۱۶/۵ هزار میلیارد تومانی حقوق دولتی معادن کرمان به خزانه کشور