هیچ مبلغی از زکات مردم خارج از محدوده جغرافیایی هزینه نمی‌شود

فت فتو/کرمان معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به عملکرد سال گذشته کمیته امداد در چهار سرفصل مالی گفت: در سال گذشته ۱۷۰۰ میلیارد تومان کمک مردم در قالب زکات در کشور جمع آوری شده که هیچ مبلغی از زکات مردم خارج از محدوده جغرافیایی هزینه نمی شود. حبیب الله آسوده امروز […]

فت فتو/کرمان معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به عملکرد سال گذشته کمیته امداد در چهار سرفصل مالی گفت: در سال گذشته ۱۷۰۰ میلیارد تومان کمک مردم در قالب زکات در کشور جمع آوری شده که هیچ مبلغی از زکات مردم خارج از محدوده جغرافیایی هزینه نمی شود.

حبیب الله آسوده امروز ۲۷ مردادماه در همایش زکات مُلک سلیمانی در مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان با اشاره به اینکه سیاست کمیته امداد، مردمی سازی خیر و احسان است، اظهار کرد: بخشی از اینکه ایران توانست در مقابل فشارهای دشمنان مقاومت کند، در کنار رهبری، اعتقادات دینی و حضور و مشارکت مردم و مردمی بودن انقلاب بوده است.

وی افزود: در طول دوران انقلاب اسلامی هر مسئله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روی داده، پیشگام مردم بوده اند و رویکرد کمیته امداد مردمی کردن احسان است که برای این کار فرهنگسازی لازم است.

آسوده در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بانوان ظرفیت بی بدیلی هستند که شبکه بانوان نیکوکار را در کنار همایش زکات در استان ها راه اندازی کرده ایم و توصیه داریم در استان کرمان شبکه بانوان نیکوکار حضرت زینب سلام الله علیها راه اندازی شود تا بتوانیم از شاخص نظام سازی در حوزه انفاق و به ویژه زکات برخورار شویم.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به عملکرد سال گذشته کمیته امداد در چهار سرفصل مالی گفت: در سال گذشته ۱۷۰۰ میلیارد تومان کمک مردم در قالب زکات در کشور جمع آوری شده که هیچ مبلغی از زکات مردم خارج از محدوده جغرافیایی هزینه نمی شود.

وی اظهار کرد: منبع مالی دیگر کمک مردم در اکرام ایتام است و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نیکوکار در کشور به ۴۰۹ هزار فرزند یتیم و محسنین کمک می کنند و مستقیم پول برای آنها واریز می شود.

آسوده با اشاره به اینکه ۶۰۰۰ نخبه در بین خانواده های تحت پوشش کمیته امداد است، تصریح کرد: بیش از ۹۵۰۰ مرکز نیکوکاری ساختارمند در کشور داریم و کمیته امداد وظیفه صیانت، هدایت و نظارت دارد و نزدیک به ۵۰ درصد از این مراکز مسجدمحور، امام محور و از متنفذین محله هستند و در این شبکه نیکوکاری بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفته است.

وی گفت: سال گذشته ۴۸۸ میلیار تومان از صندوق های صدقه جمع آوری شده و کمک هایی که کمیته امداد مدیریت می کند، صدقات است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه کمیته امداد ۵ میلیون نفر عائله دارد، اظهار کرد: باید شاخص ارزیابی شورای زکات، رفع فقر مطلق در هر شهرستان باشد و برای ارزیابی شورای زکات باید ببینند این شورا توانسته در این زمینه به سمت کاهش دادن فقر برود یا نه؟

انتهای پیام




هیچ مبلغی از زکات مردم خارج از محدوده جغرافیایی هزینه نمی‌شود

منبع: ایـسنا
? هیچ مبلغی از زکات مردم خارج از محدوده جغرافیایی هزینه نمی‌شود