همایش بین‌المللی ادبیات پایداری مکتب حاج قاسم در جیرفت گشایش یافت

جیرفت – فت فتو – همایش بین المللی علمی- فرهنگی تاریخ و ادبیات پایداری در مکتب حاج قاسم سلیمانی روز چهارشنبه در شهرستان جیرفت در جنوب استان کرمان گشایش یافت. به گزارش فت فتو در این همایش که برخی فعالان فرهنگی از کشورهای دیگر نیز در کنار پژوهشگران ایرانی شرکت دارند بیش از ۱۰۰ مقاله […]

جیرفت – فت فتو – همایش بین المللی علمی- فرهنگی تاریخ و ادبیات پایداری در مکتب حاج قاسم سلیمانی روز چهارشنبه در شهرستان جیرفت در جنوب استان کرمان گشایش یافت.

به گزارش فت فتو در این همایش که برخی فعالان فرهنگی از کشورهای دیگر نیز در کنار پژوهشگران ایرانی شرکت دارند بیش از ۱۰۰ مقاله علمی و افزون بر ۱۵۰ اثر ادبی بررسی شده است.

امام جمعه جیرفت در مراسم گشایش این همایش گفت: مطالعه، ورزش و رافت اسلامی از شاخص‌های مکتب شهید سردار سلیمانی است.

حجت‌الاسلام میثم تارم افزود: اطلاق عنوان مکتب حاج قاسم به این معناست که او انسانی تک بُعدی نیست بلکه جهات مختلفی در او وجود دارد که همه آنها با هم هماهنگ و مکمل یکدیگر هستند.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی ضمن اینکه یک نظامی متخصص و صاحبنظر بود، در عین حال تکلیف مدار و متعهد به تمام معنا بود؛ نسبت به مردم و خانواده شهدا نیز نهایت عشق و عطوفت را داشت.

تارم بیان کرد: اهل مطالعه بودن به تأسی از مقام معظم رهبری، در زندگی و مکتب حاج قاسم جایگاهی ویژه دارد.

ذبیح الله اعظمی نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز سردار سلیمانی را اسطوره‌ای به یاد ماندنی دانست و ولایتمدار بودن را بزرگترین خصلت سردار برشمرد.

سرهنگ ناصر بهروز فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جیرفت نیز گفت: سردار سلیمانی انسانی است که آیندگان وی را بیش از ما خواهند شناخت.

رییس دانشگاه جیرفت نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار فت فتو گفت: در مراسم پایانی همایش برخی مسئولان استانی و کشوری در کنار برخی فعالان فرهنگی از کشورهای دیگر شرکت خواهند کرد.

حسین شکفته با اشاره به ارسال بیش از ۱۰۰ مقاله علمی و افزون بر ۱۵۰ اثر ادبی در قالب یادداشت، دلنوشته و شعر به دبیرخانه همایش اظهارداشت که برخی مقالات علمی به صورت سخنرانی امروز ارائه می شود.

به گزارش فت فتو قرار است مراسم پایانی نخستین همایش بین‌المللی علمی و فرهنگی تاریخ و ادبیات پایداری در مکتب حاج قاسم شامگاه چهارشنبه برگزار شود.

شهرستان جیرفت در ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.




همایش بین‌المللی ادبیات پایداری مکتب حاج قاسم در جیرفت گشایش یافت

منبع: ایرنـا
? همایش بین‌المللی ادبیات پایداری مکتب حاج قاسم در جیرفت گشایش یافت