هشدار زرد هواشناسی؛ پیش بینی احتمال وقوع سیل

اداره کل مدیریت بحران استان کرمان اعلام کرد: از امروز تا پنجم مرداد برای مناطقی از استان بارش باران همراه با احتمال وقوع سیل پیش‌بینی شده است. اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با اتکا به گزارش هواشناسی و صدور هشدار زرد اعلام کرد که از اواخر وقت امروز (جمعه) تا پنجشنبه پنجم مرداد برای […]

اداره کل مدیریت بحران استان کرمان اعلام کرد: از امروز تا پنجم مرداد برای مناطقی از استان بارش باران همراه با احتمال وقوع سیل پیش‌بینی شده است.

اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با اتکا به گزارش هواشناسی و صدور هشدار زرد اعلام کرد که از اواخر وقت امروز (جمعه) تا پنجشنبه پنجم مرداد برای مناطقی از استان بارش باران همراه با احتمال وقوع سیل پیش‌بینی شده و باغداران نیز در برداشت خرما و پیشگیری از بروز خسارت به محصولات خود تسریع کنند.

تقویت الگوی بارش مانسون از بعدازظهر امروز جمعه تا اواخر هفته آینده موجب رشد ابر‌های همرفتی و بارش‌های رگباری بویژه در نیمه جنوبی و جنوب غرب استان خواهد شد.

براساس این هشدار و طبق نقشه‌های فعلی، رشد ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد‌های لحظه‌ای با احتمال تگرگ در مناطق مستعد و شدت بارش‌ها برای نیمه جنوبی و جنوب غرب طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته آینده پیش بینی می‌شود.

این اطلاعیه افزوده است: برای روز‌های پنجم و ششم مرداد احتمال برخورد صاعقه و خسارت در اثر باد شدید لحظه ای، خیزش گرد و خاک، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها برای مناطق جنوبی و غرب بویژه اُرزوئیه، جیرفت، رابر، راین، سیرجان، شهربابک، لاله زار، بافت، بردسیر، رودبارجنوب، عنبرآباد، فاریاب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان پیش بینی شده است.

فت فتو کرمان کرمان




هشدار زرد هواشناسی؛ پیش بینی احتمال وقوع سیل

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? هشدار زرد هواشناسی؛ پیش بینی احتمال وقوع سیل