هشت سال دفاع مقدس کوچک شده از عاشورا و کربلا بود

یادواره ۱۱ شهید غدیر بخش چترود باحضور خانواده شهدا ومردم در سقاخانه حضرت ابوالفضل روستای ده زیار برگزار شد. حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم گفت:به هشت سال دفاع مقدس می‌گویم مقدس و افتخار می‌کنیم و وظیفه اخلاقی و دینی خودمان می‌دانیم در یادواره‌ها […]

یادواره ۱۱ شهید غدیر بخش چترود باحضور خانواده شهدا ومردم در سقاخانه حضرت ابوالفضل روستای ده زیار برگزار شد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم گفت:به هشت سال دفاع مقدس می‌گویم مقدس و افتخار می‌کنیم و وظیفه اخلاقی و دینی خودمان می‌دانیم در یادواره‌ها به بهترین وجه ممکن بخشی از آنچه از دفاع مقدس اتفاق افتاد به جوانان و نسل بعد خودمان منتقل کنیم .

او می‌گوید: آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد با جنگ‌های مرسوم در دنیا کاملا متفاوت است، دفاع مقدس کوچک شده‌ عاشورای حسینی و کربلاست.

او سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را دارای سه معیار قرآنی شامل تقوا، علم ولایت‌مداری و جهادگری دانست و گفت: هشت سال دفاع مقدس دانشگاه انسان سازی است، انسان برتر مثل شهدا سه معیار تقوا، علم، جهاد، داشته باشد و شهدا این سه میعار را داشتند که از خود گذشتگی و جان را فدا می‌کردند .

 او با اشاره به احساس ادای دین شهدا نسبت به اسلام می‌گوید: شهیدان مسئولیت پذیر بودند و جان خود را خالصانه در راه آرمان‌های انقلاب تقدیم کردند بنابراین زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان کمتر از شهادت نیست.

او موفقیت‌های امروز کشور در سایه این جانفشانی‌ها حاصل شده است اشاره کرد و گفت: امنیت، آرامش، نظم و اقتدار کشور را مرهون خون پاک شهدا و رشادت‌های ایثارگران هستیم.

امام جمعه می‌گوید: تقارن این ایام، تناسبی را در جامعه ایجاد کرده است، زیرا آنچه را ما از دفاع مقدس داریم نشات گرفته از قیام امام حسین (عیه السلام) است و نسخه تکمیل شده دفاع مقدس را در کربلا با تفاوت‌هایی داریم.

او گفت:دفاع مقدس اوج ایثارگری و فداکاری مردان و زنان رشید ایران اسلامی در دفاع از اهداف و ارزش‌های ناب اسلامی بود و در این دفاع ایثارگرانه راهبرد‌های مهمی به کار گرفته شد که همان راهبرد‌های قیام عاشورایی امام حسین (ع) بوده است.

فت فتو کرمان کرمان




هشت سال دفاع مقدس کوچک شده از عاشورا و کربلا بود

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? هشت سال دفاع مقدس کوچک شده از عاشورا و کربلا بود