هدیه معنوی فرمانده سپاه ثارالله به استاندار سابق کرمان

کرمان – فت فتو- فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان انگشتر هدیه حاج قاسم را به پاس قدردانی از خدمات استاندار سابق کرمان به دکتر علی زینی وند اهدا کرد. به گزارش فت فتو، سردار حسین معروفی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید کرمان ضمن اهدای انگشتر اهدایی سردار سلیمانی که […]

کرمان – فت فتو- فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان انگشتر هدیه حاج قاسم را به پاس قدردانی از خدمات استاندار سابق کرمان به دکتر علی زینی وند اهدا کرد.

به گزارش فت فتو، سردار حسین معروفی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید کرمان ضمن اهدای انگشتر اهدایی سردار سلیمانی که به دست وی رسیده بوده، به استاندار سابق خطاب به زینی وند گفت: مردم کرمان قدرشناس و پیرو مکتب سردار سلیمانی هستند و خدمات شما را نادیده نمی گیرند.

وی با تشکر از اقدامات مختلف زینی وند طی ۱۸ ماه تصدی این مسئولیت تصریح کرد: ما تقوا داریم و گوشمان هم بدهکار حرف این و آن نیست؛ با نگاه به سردار سلیمانی، برای آنکه ثابت کنم برای زائران سردار سلیمانی زحمت کشیدید و برای ما مهم بوده است، این انگشتر را برای تبرک و با نگاه اعتقادی تقدیم جنابعالی می کنم.
سردار معروفی در ادامه باتشریح اقدامات انجام شده ذیل مکتب حاج قاسم خاطرنشان کرد: برای مکتب سردار سلیمانی در استان کرمان – که قله و سرچشمه اوست- با سه اولویت ساختار تعریف کرده ایم و موضوع اول ما حوزه اندیشه بزرگ شهید سلیمانی است.

وی افزود: نمی گذاریم این شهید گرانقدر با خاطره تمام شود چراکه او صاحب مکتب است و اندیشه او در همه عرصه ها جذب می کند و خاطره چاشنی اندیشه خواهد بود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه گذشته شهید سلیمانی و حال را پیوند می زنیم و آینده را برای نظام اسلامی و ملت بزرگ خود ترسیم خواهیم کرد، اظهارداشت: راهبرد دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) تغییر در جغرافیای منطقه و جهان اسلام را دنبال می کرد که اندیشه شهید سلیمانی جلو آن ترکیب را گرفت.
سردار معروفی بیان کرد: تحقق عملی مکتب و اندیشه سردار سلیمانی، و مردمی کردن این مکتب از دیگر اولویت های ساختار مکتب سردار سلیمانی است.
وی با اشاره به اینکه ستاد راهبردی مکتب سردار سلیمانی با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، فرمانده سپاه، نماینده خانواده، نماینده بنیاد شهید سلیمانی، مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل صدا و سیما به صورت ثابت از ۲ سال قبل فعال شده است، اظهارداشت: در ذیل این ستاد دبیرخانه با مسئولیت فرمانده سپاه ثارالله به منظور فرماندهی میدان و عملیاتی کردن آن و ستاد ترویج مکتب راه اندازی شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه ذیل ستاد ترویج مکتب ۱۸ کارگروه حقیقی و حقوقی نیز تعریف شده افزود: در کارگروه های ذیل ستاد راهبردی مکتب سردار سلیمانی به نحوی برنامه ریزی شده است که شهید سلیمانی در انحصار یک مجموعه قرار نگیرد زیرا ایشان متعلق به انقلاب اسلامی، ملت بزرگ ایران و جهان اسلام است.
سردار معروفی بیان کرد: طرح گلزار شهدای بین المللی جهان اسلام، زائرسرای اقشار، راهیان مکتب شهید سلیمانی، گذر شهید سلیمانی از میدان بسیج تا میدان عاشورا در شهر کرمان، مجتمع فرهنگی و گردشگری، تعیین نظامات مکتب سردار سلیمانی و تدوین ۱۰۰ پایان نامه بر این مبنا تاکنون از مواردی است که ذیل ستاد راهبردی مکتب سردار سلیمانی در دست پیگیری است.
وی خطاب به سیاسیون و با تاکید بر ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی تاکید کرد: شهید سلیمانی ۴۰ سال مجاهدت کرد که این مجاهدت ها در سطح فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله، در سطح امنیت پایدار جنوب شرق و نیز جبهه مقاومت در جهان اسلام بوده است و حتی نمی توان یک نفر را پیدا کرد که سردار سلیمانی او را هُل داده باشد و این مبنای رفاقت در مکتب سردار سلیمانی است زیرا مبنا دست گیری است و نه مچ گیری.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم سلیمانی باشیم، باید بدانیم سردار سلیمانی یک فکر و اندیشه است که انسان را بزرگ می کند. 
سردار معروفی یادآور شد: استان کرمان افتخار دارد در ۲ سال گذشته سالگرد پرافتخاری را برای شهید سلیمانی برگزار کرده است؛ در سال اول با همه بی مهری که دولت قبل انجام داد ما سالگرد را با تدبیر و رعایت همه اصول بهداشتی برگزار کردیم.

وی افزود: دو هفته بعد رییس دفتر نظامی دفتر رهبر معظم انقلاب به کرمان سفر کرد و گفت که آقا فرمودند کرمان کار خوبی کرد و این در حالی بود که سال اول هیچکس غیر از کرمان موفق ( به انجام این کار) نشد و سر کرمان و کرمانی ها در مکتب بلند است.

سردار معروفی توضیح داد: در سال دوم نیز به فضل الهی با آن نگاه رهبری به مردم کرمان ۱۲۰ موکب در کرمان زده شد و ۳۵۰ هزار زائر غیرکرمانی در شب شهادت در زیر باران و با وجود سردی هوا غوغا کردند؛ این درحالی بود که نگذاشتیم حتی یک ریال از دولت یا سپاه و بنگاه های اقتصادی هزینه شود بلکه به صورت کاملا مردمی مراسم برگزار شد.

وی با اشاره به موفقیت حاصل شده برای برگزاری مردمی آیین های بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهارداشت: امسال و سال آینده اتفاقات جدیدی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی خواهد افتاد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: نظر مثبت دولت در برگزاری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی را هیچ وقت فراموش نمی کنیم که دولت تفکر حاج قاسم دارد و آیت الله رییسی تفکر حاج قاسمی دارند.
سردار معروفی افزود: پیش بینی ما بر این است که در سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی ۵۰۰ موکب در استان کرمان به جمعیت بالای ۵۰۰ هزار تا یک میلیون زائر خدمات رسانی کند.
وی یادآور شد: از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۲ فرودین ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۴۴ هزار زائر از سراسر کشور به مزار سردار سلیمانی آمدند و در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان جمعیت حاضر در سر مزار سردار سلیمانی بیشتر از جمعیت تشییع بود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر این مطلب که کارهای ماندگاری در مکتب سردار سلیمانی انجام شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون از ۷۰ کشور و ملیت به زیارت این قهرمان جاوید وماندگار آمده اند و  ۳۱۳ زوج از سراسر کشور مراسم عقد خود را بر سر مزار سردار سلیمانی انجام داده اند.

ضرورت تشکیل معاونت زیارت در استانداری

سردار معروفی در ادامه بر ضرورت تشکیل معاونت زیارت در پایتخت مقاومت جهان اسلام تاکید کرد و ادامه داد: طرح این اقدام آماده است.
وی همچنین از دکتر زینی وند به واسطه ۱۸ ماه زحمت و مجاهدت در استان کرمان تشکر کرد و گفت: ایشان در مکتب و سالگرد مردانگی کردند؛ زیرا در دولت قبل مشکل داشتیم و ما می دانیم که در سالگرد اول بچه های حاج قاسم چه کشیدند و سالگرد را در چه شرایطی برگزار کردند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: دکتر زینی وند در بی طرفی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مدیریت کرونا و کمک به راه اندازی ستاد راهبردی مکتب سردار سلیمانی اقدامات خوبی را به انجام رساند.

راهی جز وحدت نیست

سردار معروفی گفت: امروز دشمنان خارجی، ضد انقلاب خارج نشین و اپوزیسیون داخلی به دنبال ناامید کردن ملت بزرگ ما و فشار بر افکار عمومی و انشقاق بین مردم و حاکمیت هستند و می طلبد عالمانه و هوشمندانه، با دقت کامل و گذشت و نگاه به ولی نعمتان بزرگ که مردم ما هستند، وحدت و انسجام جریان و جبهه انقلاب را تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظ کنیم تا بتوانیم از مشکلات عبور نماییم.
وی افزود: عبور از مشکلات کار شدنی است و راه ان وحدت، انسجام، هم فکری و همزبانی است و این کار به قدرت نرم برای انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ما می انجامد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان یادآور شد: سپاه ثارالله استان کرمان و بسیج با تمام توان، قدرت، فکر و روحیه جهادی و حاج قاسمی و با رعایت استقلال دولت و سپاه، همه توان خود را به پای کار می آورد تا گره های استان و مشکلات استان را برطرف کنیم.
وی به استاندار جدید کرمان نیز خوشامد گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.




هدیه معنوی فرمانده سپاه ثارالله به استاندار سابق کرمان

منبع: ایرنـا
? هدیه معنوی فرمانده سپاه ثارالله به استاندار سابق کرمان