هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت انسان شایسته است

سید محمد میرتاج‌الدینی گفت: هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت انسان شایسته است. به گزارش فت فتو؛ جلسه توجیهی مدیران مدارس منطقه گلباف با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه گلباف و معاونان اداره برگزار شد. سید محمد میرتاج‌الدینی در جلسه توجیهی مدیران مدارس با اشاره به اینکه هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت […]

سید محمد میرتاج‌الدینی گفت: هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت انسان شایسته است.

به گزارش فت فتو؛ جلسه توجیهی مدیران مدارس منطقه گلباف با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه گلباف و معاونان اداره برگزار شد.

سید محمد میرتاج‌الدینی در جلسه توجیهی مدیران مدارس با اشاره به اینکه هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت انسان شایسته است گفت: همه‌ ما در مقابل دانش آموزان مسئول هستم و باید به رشد و تعالی دانش آموزان به لحاظ آموزشی و تربیتی و هم جنبه های رشد معنوی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش از طرق مختلف با به کارگیری برنامه های متنوع، کتب درسی، برنامه های درسی و تامین نیروی انسانی کارآمد می تواند در تقویت هویت ملی در آدم مردم به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی که بیشترین اثربخشی و پایداری را دارد ایفای نقش کند.

میر تاج‌الدینی افزود: مهمترین عامل در تحقق اهداف آموزشی و تربیتی استفاده مطلوب و بهینه از منابع انسانی و امکانات مدارس است که مدیران باید شیوه های خود را هموار بهبود ببخشند. لازم است مدیران گرامی با ایجاد ارتباط دوسویه بین خود، معلمان، مدرسه و معلمان با دانش آموزان و اولیا، نسبت پیگیری امور آموزشی و پرورشی دانش آموزان اقدام نمایند.

حسین عاقلی، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش منطقه گلباف با تاکید بر نقش پر رنگ مربیان پرورشی بیان کرد: باید نگاه و رویکردمان را نسبت به مسائل پرورشی عوض کنیم تا زمینه ساز تغییر و تحول در نظام آموزشی شویم.

وی افزود: توجه به مسائل تربیتی و پرورشی دانش آموزان به ویژه احترام به بزرگتر باید سرلوحه تمامی برنامه ها و فعالیت های مدارس قرار گیرد.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش منطقه گلباف گفت: تربیت نسلی با سواد و آشنا به مهارتهای زندگی و اجتماعی مهمترین رسالت مدیران مدارس است و معلم به عنوان اثربخش ترین الگوی تربیتی باید امید به آینده را در دانش آموزان نهادینه کند و به حوزه پرورشی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد چرا که بسیاری از مشکلات نتیجه نادیده گرفتن حوزه پرورشی است.

در ادامه محمد امیر مجاهدی، معاون آموزشی گفت: طرح رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که درراستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا در آید.

وی افزود: اولویت اول طرح رتبه بندی تعیین صلاحیت حرفه‌ای معلمان می باشد و جنبه مالی در اولویت های بعدی قرار دارند.

مهدی طلوعی، معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی گفت: مدیران مدارس باید از اموال بیت المال همانند اموال خود حراست کنند و در قبال آن ها احساس مسئولیت داشته باشند.

وی بیان کرد: مدیران مدارس باید در زمینه هزینه ها کنترل داشته باشند و هزینه ها را الویت بندی کنند و از تمامی ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام/ تاج الدینی




هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت انسان شایسته است

منبع:آرمـان
? هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت انسان شایسته است