هدایت دانش آموزان به رشته های فنی لازمه کارآفرینی است

کرمان- مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هدایت دانش آموزان به رشته های فنی لازمه کارآفرینی و علاج بیکاری است. به گزارش نذیر کرمان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی در حاشیه مراسم برگزاری المپیاد استانی شایستگی محور ویژه هنرجویان هنرستان‌های فنی و […]

کرمان- مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هدایت دانش آموزان به رشته های فنی لازمه کارآفرینی و علاج بیکاری است.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی در حاشیه مراسم برگزاری المپیاد استانی شایستگی محور ویژه هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بیش از ۷۰ درصد هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای مشغول کار هستند خاطرنشان کرد: هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی ضرورتی انکارناپذیر در راستای اشتغال و کارآفرینی و علاج بیکاری در جامعه است.

وی با اشاره به حضور بیش از ۴۳ درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تاکید کرد باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل کنند.

رضایی با بیان اینکه توجه به مهارت آموزی و تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مورد تاکید مقام معظم رهبری است گفت در یک سال اخیر بیش از تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در استان خریداری و توزیع شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه امروزه اشتغال یکی از اصلی ترین دغدغه‌های جوانان و خانواده‌های آنان است بیان کرد: با تحصیل دانش آموزان در هنرستان‌های کاردانش و فنی حرفه‌ای می‌توان مسیر بهتری را برای ایجاد اشتغال نسل جوان ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف مهم اجرای طرح هدایت تحصیلی، فراهم ساختن زمینه کار و تضمین اشتغال نسل آینده کشور است تا سالانه بر شمار بیکاران افزوده نشود خاطر نشان کرد: انتخاب رشته‌های زیرمجموعه شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش می‌توان به عنوان یک تضمین مطمئن برای آینده شغلی دانش آموزان یاد کرد.

وی با بیان اینکه پژوهش و آسیب شناسی موانع گرایش دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی ضرورت دارد؛ خاطر نشان کرد: برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید در راستای ایجاد علاقه مندی در بین دانش آموزان و اقناع خانواده‌ها گام برداریم.

رضایی رشته‌های مهارتی را بهترین بستر برای ارتقای شاخص اشتغال زایی در سطح کشور عنوان کرد و افزود: توزیع دانش آموزان در رشته‌های تحصیلی باید بر اساس نیاز جامعه صورت گیرد.

المپیاد استانی شایستگی محور ویژه هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش پسر استان در رشته‌های ماشین ابزار، تربیت بدنی، مکانیک خودرو، معماری داخلی، طراحی دوخت، فتوگرافیک، شبکه و نرم افزار و الکتروتکنیک در هنرستان فنی حرفه‌ای شهید شیرودی کرمان برگزار شد.

کد خبر ۵۸۱۹۹۷۸




هدایت دانش آموزان به رشته های فنی لازمه کارآفرینی است

منبع: مــهر
? هدایت دانش آموزان به رشته های فنی لازمه کارآفرینی است