نوروز درس توحید و معاد به انسان‌ها می‌دهد

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: نوروز و بهار طبیعت درس توحید و معاد به انسان‌ها می‌دهد. به گزارش فت فتو از رفسنجان، حجت‌الاسلام سید محمود حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: در آستانه سال جدید و ورود به ماه مبارک هستیم که بهار طبیعت با بهار قرآن و معنویت همزمان شده […]


امام جمعه موقت رفسنجان گفت: نوروز و بهار طبیعت درس توحید و معاد به انسان‌ها می‌دهد.

به گزارش فت فتو از رفسنجان، حجت‌الاسلام سید محمود حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: در آستانه سال جدید و ورود به ماه مبارک هستیم که بهار طبیعت با بهار قرآن و معنویت همزمان شده است.

امام جمعه موقت رفسنجان افزود: نوروز یک سنت ملی و میهنی است که ایرانیان سال جدید را در فصل بهار برگزار می‌کنند و یک‌سری سنت‌ها و آداب و رسوم در نوروز هست که بعضی از آن ریشه در دین و مذهب دارد.

وی به اهمیت خانه‌تکانی و تنظیف منزل اشاره و پاکیزگی را از اخلاق انبیاء دانست و گفت: دیدوبازدید و صله رحم از سفارشات دین مبین اسلام است که ارزش و اهمیت زیادی دارد و در نوروز بیش از پیش انجام می‌شود.

حسینی تصریح کرد: نوروز هم درس توحید می‌دهد هم درس معاد، که خداوند درختان مرده را در بهار زنده می‌کند همان‌طور که روز قیمت مردگان زنده شده و در برابر اعمال خود جوابگو خواهند بود.

وی با اشاره به تغییر تاریخ هجری شمسی به تاریخ شاهنشاهی در سال ۱۳۵۴ توسط شاه افزود: شاه به ظاهر ایران را اسلامی می‌خواند اما در میدان عمل هر روز یکی از برنامه‌ها و ارزش‌های اسلامی را از بین می‌برد. این حادثه تغییر تاریخ احساس مردم را جریحه‌دار کرد و امام خمینی(ره) نیز  در آن روز فتوا دادند هیچ‌کس حق ندارد به تاریخ شاهنشاهی توجه کند و این تغییر تاریخ اسلامی به شاهنشاهی توهین به اسلام است و مردم هم به فتوای امام راحل عمل کردند.

حسینی در ادامه با تقدیر از نیروی انتظامی برای تأمین امنیت در ایام نوروز، بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تأکید کرد.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب





نوروز درس توحید و معاد به انسان‌ها می‌دهد

منبع: فــارس
? نوروز درس توحید و معاد به انسان‌ها می‌دهد