نمی‌توان بحث کشتار دام های مولد در استان کرمان را رد کرد

فت فتو/کرمان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در خصوص کشتار دام‌های مولد عنوان کرد: نمی‌توان این موضوع را کاملا رد کرد اما به حدی که عنوان شده شدید نیست. محمد خیراندیش در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان در پاسخ به مطالبه‌گری نمایندگان در خصوص مشکلات حوزه جهاد کشاورزی در استان با اشاره به بحث […]

فت فتو/کرمان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در خصوص کشتار دام‌های مولد عنوان کرد: نمی‌توان این موضوع را کاملا رد کرد اما به حدی که عنوان شده شدید نیست.

محمد خیراندیش در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان در پاسخ به مطالبه‌گری نمایندگان در خصوص مشکلات حوزه جهاد کشاورزی در استان با اشاره به بحث دام، امنیت غذایی و نهاده‌ها که در سطح کشوری مطرح است، گفت: در ماه خرداد بحث جوجه‌ریزی با چالش‌هایی مواجه بود که با تلاش بسیار تنها حدود ۱۰ درصد کاهش داشتیم.

وی افزود: قیمت نهاده‌ها بسیار افزایش داشته و قیمتی که برای مرغ در نظر گرفته شده مناسب نیست و ممکن است در آینده دچار مشکل شویم.

خیراندیش با اشاره به استخدامی نیروها گفت: اگر قانون ۱۰ سال برداشته شود دست ما مقداری باز می‌شود، همچنین ما در مرکز استان با تراکم نیرو مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: در سطح استان ذیل شورای برنامه‌ریزی کمیته‌هایی تشکیل و چالش‌ها شناسایی شده و راهکارها به خصوص در زمینه کمبود آب احصاء می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه یک‌سری قوانین سبب بهره‌وری پایین کشاورزی شده، در خصوص نقشه راه جهاد کشاورزی توضیح داد: در سال جاری ۱۹۵۰ هکتار کشت قراردادی انجام دادیم و در حال تدوین این نقشه هستیم.

تصریح کرد: در سطح استان قطعی برق در مرغداری‌ها کم بود اما در بخش کشاورزی با مشکل مواجه هستیم که پیشنهاد می‌دهیم به جای قطع برق صنایع و کشاورزی برق منازل در ساعات خاصی قطع شود.

خیراندیش در خصوص کشتار دام‌های مولد عنوان کرد: نمی‌توان این موضوع را کاملا رد کرد اما به حدی که عنوان شده شدید نیست.

همچنین جاویدی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این نشست گفت: مصوبات سفر ریاست جمهوری در سه حوزه پیگیری می‌شود که اولین آن اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای است که ۳۵۵۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مورد دوم آن تسهیلات بانکی است که ۲۰۰۰ میلیارد تومان بانک کشاورزی متحمل‌ شده؛ بخش سوم  آن‌ دسته از مشکلات بخش کشاورزی است که بار مالی نداشته و نیاز به مصوباتی دارند که اگر تصویب شوند قسمت عمده‌ای از مشکلات بخش کشاورزی حل خواهد شد.

جاویدی در ارتباط با نهاده‌ها گفت: در راستای مردمی‌سازی نهاده‌ها و خرید نهاده‌های دام و طیور و شیلات، بانک عامل بانک کشاورزی است که تاکنون ۳۴۱۵ نفر با اعتباری بالغ بر ۵۵۷ میلیارد تومان به این بانک معرفی شده که ۱۶۵ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در سفر ریاست جمهوری برای مسئله سیستم‌های آبیاری نوین استان ۳۰۰ میلیارد تومان مصوبه در نظر گرفته شده است.




نمی‌توان بحث کشتار دام های مولد در استان کرمان را رد کرد

منبع: ایـسنا
? نمی‌توان بحث کشتار دام های مولد در استان کرمان را رد کرد