نمود وحدت مسلمانان جهان در همایش شهید قدس مقاومت به میزبانی کرمان

کرمان – فت فتو – همایش بین المللی شهید قدس مقاومت با حضور مسئولان کشوری، استانی و نمایندگانی از پنج قاره جهان در راستای وحدت مسلمانان و جبهه مقاومت در ادامه مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز (شنبه) به میزبانی استان کرمان برگزار شد. به گزارش فت فتو، همایش بین المللی شهید قدس مقاومت با حضور […]

کرمانفت فتو – همایش بین المللی شهید قدس مقاومت با حضور مسئولان کشوری، استانی و نمایندگانی از پنج قاره جهان در راستای وحدت مسلمانان و جبهه مقاومت در ادامه مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز (شنبه) به میزبانی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش فت فتو، همایش بین المللی شهید قدس مقاومت با حضور تعدادی از مسئولان پارلمان‌های کشورهای اسلامی و نمایندگانی از پنج قاره جهان با هدف تجدید میثاق با آرمان های مسلمانان جهان و هم افزایی برای وحدت مسلمانان همزمان با دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان برگزار شد.

نمایندگان این کشورها و همچنین مسئولان داخلی در این آیین با محکوم کردن جنایت آمریکا در ترور سپهبد شهید سلیمانی، ابعاد شخصیتی و جهادی ایشان را بویژه در زمان فعالیت در جبهه مقاومت واکاوی کردند و اتحاد خود را برای آینده و آزادسازی کشورهای اسلامی بویژه قدس شریف از دست ظالمان و مستکبران اعلام داشتند. 

مکتب شهید سلیمانی نقشه راه متخصصان در جبهه مقاومت است

رییس سازمان بسیج اساتید کشور در این آیین گفت: مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با رویکردی مساله محور، نقشه راهی بی بدیل برای حضور متخصصان متعهد در جبهه مقاومت است.

محمدرضا مردانی افزود: فتح میدان های پیشرو در سیاست فرهنگ و علم است.

وی ادامه‌داد: از پنج قاره جهان برای دومین سالگرد شهادت سردار دلها به کرمان آمدند، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کسی بود که جبهه مقاوت با اتکا به هوش و تجربه او به رشد و بالندگی رسید و حدود مقاومت را در شرق و غرب عالم جاری کرد.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: شهید سلیمانی نشان داد که اگر جمهوری اسلامی حتی در شدیدترین تحریم در شعب ابیطالب باشد، باز کشور علی ابن ابیطالب(ع) خواهد ماند.

وی ادامه داد: مشی مجاهدانه در کنار دهها ویژگی دیگر سردار سلیمانی را عزیز همگان کرده است که کیان وار از کیان اسلام با خون خود دفاع کردند.

وی یادآور شد: ابعاد وجودی و تفکرات سردار سلیمانی از جانب ولایت به عنوان مکتب سلیمانی تعبیر می شود که مقام معظم رهبری درباره عظمت سردار سلیمانی می فرمایند، سردار شهید را با چشم مکتب راه و مدرسه پندآموز نگاه کنیم.

وی افزود: اساس مکتب شهید سلیمانی و مکتب و ویژگی‌های ایشان، خود یک مثنوی بی پایان است که در شرح بیان نمی گنجد.

مردانی عنوان کرد: شهید سلیمانی فروتن، مردم دار، باهوش، تحصیل کرده، نظامی، مجرب، فرمانده دلسوز و جانباز، رزمنده و با داشتن دغدغه کشور ‌و اسلام سخنوری مقتدر و محبوب بود.

وی با بیان اینکه سه بعد شخصیتی ایشان را برای تذکر به خودم و دوستان گرانقدر انتخاب کردم گفت: شهید سلیمانی انسانی خود ساخته و مقید بود و سایر ابعاد وجودی سردار دلها متاثر از خلوص نیت و باطنشان بود خود را فدا کرده بود و شب زنده داری و تقوای ایشان حتی در میانه میدان رزم نیز کم فروغ نمی شد.

وی با اشاره به جملاتی از سردار سلیمانی و مقام معظم رهبری در خصوص شهادت تصریح کرد: حاج قاسم پیش و پس از هر نبرد جبه تعبد بر خاک بندگی می سایید و قدرت را فقط از جانب خداوند می دانست.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: این شهید ‌ورای مرزهای جغرافیایی می اندیشید و نسبت به ساکنان ممالک اسلامی دغدغه داشت، او با حفظ کردن حریم اسلام و جوامع اسلامی و با هدایت انسان ها به راستی مرید خلف امام علی(ع) و محبوب همگان بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص سردار شهید سلیمانی فرمودند که او روحیه فداکاری و نوع دوستی داشت و برایش ملت ها مطرح نبود زیرا نوع دوست بود و فداکاری برای همگان داشت.

مردانی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی تصویری از عطوفت نبوی و اقتدار علوی داشت و از متمدن ترین شاخص های مکتب شهید سلیمانی انقلابی بودن ایشان است.

وی ادامه داد: ایشان آنچنان محبوب قلوب امت اسلام و ایرانیان شد که معاندان تلاش می کنند در افکار عمومی او را بد جلوه دهند، اما همچنان مشاهده می شود که وجهه مردم داری و روحیه انقلاب گری او را به محاق می‌برد.

وی بیان داشت: محبوبیت و نفوذ حاج قاسم از جانب هیچ گروهی مصادره نمی‌شود، این شهید والامقام از دیپلماسی دور نبود بلکه در بطن مسائل سیاسی قرار داشت و به شدن انقلابی بود.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: خط قطعی او پایبندی به راه امام راحل (ره) است، سردار شهید سلیمانی در میدان نظامی، سیاسی و اجتماعی نیز سربازی کارامد برای انقلاب و نظام بود.

مقاومت اتفاقات جدیدی در دنیا رقم زند

فرمانده قرارگاه خاتم کشور نیز در این آیین گفت: امروز از ۲۳ کشور برای مقاومت و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به کرمان آمده اند و این شهید هرجا که نشانه هایی از استکبار بود جبهه تشکیل می داد.

سید احمد اودتیان افزود: امروز معتقدیم که حاج قاسم در حیات جدید پس از شهادت، آنقدر جان الهی گرفته که می تواند جانها را بیدار کند که جبهه مقاومت اتفاقات جدیدی در عالم رقم می‌زند.

وی یادآور شد: امروزه در غزه، پاکستان و بیرون راندن آمریکا، امنیت سوریه و لبنان و کشورهای دیگر اتفاقاتی مثبت بسیاری برای جبهه مقاومت افتاده است.

فرمانده قرارگاه خاتم کشور گفت: همانطور که حاج قاسم در سال ۹۸ شهید شد، در سالی که فکر می کردند آرمان ها افول کرده اما طبق نظرسنجی‌ها بیش از ۹۷ درصد از همان مردم کشور در تشییع پیکر این شهید والامقام، مراسم ها شرکت کردند و با اعلام نظر خود به آرمان های او آری گفتند و آنان می گفتند با انقلابی که محصول حاج قاسم دارد، همراه هستیم.

وی با تبریک آغاز سال میلادی اضافه کرد: همه آزادگان جهان به این سمت آمدند، اگر حاج قاسم فرمانده مقاومت بود، امروز او جان مقاومت است و مقاومت با جان او حیات یافته و در عالم قد علم کرده است و مردم در جبهه علم، دانش و فرهنگی ادامه دهنده راه این شهید هستند.

سرباز حاج قاسم هستیم

رئیس مجمع جهانی حمایت از مقاومت اسلامی نیز گفت: با شهادت شهید سلیمانی محور مقاومت قویتر شد و ما به مناسبت این شهادت دردناک و حمایت از مقاومت از ۴۵ کشور دنیا به کرمان آمدیم که بگوییم ما سربازهای تو هستیم.

یحیی غدار افزود: سربازهای تو کسانی هستند که با نثار جان خود، ثابت قدم راه تو را ادامه خواهند داد و به اذن خدا این راه نتیجه ای جز موفقیت نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه قرآن کریم می فرماید کسانی در راه خدا کشته شده اند زنده اند تصریح کرد: شهادت و جهاد حاج قاسم مشعلی فروزان برای آزادگان عالم و راه آزادی و رسیدن به عالی‌ترین درجات است.

به شما می‌پیوندم

پُل رودی از ایالات متحده آمریکا نیز گفت: ایمان دارم کشور من مسئول این جنایت است که حاج قاسم را از دست داده‌ایم اما آینده متعلق به کشور شما ایران است.

وی ادامه داد: آمریکا خواهد مرد و من در آینده به شما می‌پیوندم.

قدس را آزاد می‌کنیم

محمد آزموریتانی نماینده مجمع جهانی حمایت از جبهه مقاومت اسلامی نیز گفت: محور مقاومت نتیجه تلاش حاج قاسم بود و این شهید مفهوم شهادت را تغییر داد به نحوی که از ذهن زمینی‌ها به‌دور است.

وی با اشاره به حمایت های ایران از مردم فلسطین گفت: پس از تلاش ها در قدس خواهیم بود و آزادسازی آن را به همگان، به شما و مردم فلسطین تبریک می گوییم.

به وصیت‌نامه حاج قاسم عمل کنیم

شیخ یوسف الناصری از عراق نیز گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی یک انسان به معنای واقعی کلمه بود، او فقط برای حمایت از ایران جهاد نمی کرد و دغدغه آزادی جهان را داشت.

وی تصریح کرد: توصیه اصلی شهید سلیمانی در وصیت نامه او آمده است که تاکید بر حمایت از رهبر انقلاب داشت و ما باید به این وصیت عمل کنیم.

عالم از شر استکبار راحت شود

همچنین محمد طیب از الجزایر گفت: شهادت راهی دشوار است اما نتیجه شیرینی دارد.

وی عنوان کرد: کشور من پنج‌میلیون شهید داده اما ثمره جهاد در راه خداوند بسیار شیرین است که امیدواریم عالم از شر استکبار جهانی راحت شود.




نمود وحدت مسلمانان جهان در همایش شهید قدس مقاومت به میزبانی کرمان

منبع: ایرنـا
? نمود وحدت مسلمانان جهان در همایش شهید قدس مقاومت به میزبانی کرمان